خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

برگزاری چهارمین همایش فرهنگی سالانه عاشوراء در دانشگاه بغداد

به گزارش ادیان نیوز، شعبه ارتباط با دانشگاه آستان مقدس عباسی اقدام به برگزاری چهارمین همایش فرهنگی سالانه عاشوراء در دانشگاه بغداد نمود.
این همایش با شعار (الإمام الحسین(علیه السلام) منهجٌ راسخٌ ومسیرهٌ خالده) در قالب برنامه ملی جوانان الکفیل (که آستان مقدس عباسی متولی برگزاری آن می باشد) و با هدف زنده نگاه داشتن یاد امام حسین علیه السلام با همکاری دانشگاه بغداد برگزار گردیده است.
درابتدای مراسم افتتاحیه این همایش که با حضور هیاتی از آستان مقدس عباسی، علمای اعلام، شخصیتهای دینی و فرهنگی و جمع کثیری از اساتید و دانشجویان دانشگاه بغداد همراه بود، آقای سید حیدر جلوخان به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت. پس از آن آقای دکتر اسامه العانی پیام ریاست دانشگاه بغداد به این همایش را قرائت نمود. در این پیام ریاست دانشگاه بغداد به این همایش آمده است:
برای ما مایه بسی افتخار و خرسندی است که دانشگاه بغداد بعنوان برترین دانشگاه عراق میزبان آستان مقدس عباسی در برگزاری چهارمین همایش فرهنگی عاشوراء که با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره حضرت سیدالشهداء علیه السلام و ایثارگری های ایشان بعنوان نماد سمبل شجاعت، فداکاری و اخلاص در راه رسالت محمدی برگزار می گردد، همکاری و مشارکت داشته باشد.
امام حسین علیه السلام مدرسه ایست که از وی تمامی مبانی و معانی بلند انسانی را می آموزیم چرا که ایشان امتداد حقیقی مدرسه جد بزرگوارشان پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می باشند. امام حسین علیه السلام فسلفه انقلابیست تاریخ بواسطه رشد فکری کامل آن شاهد جاودانگی آنست. واقعه کربلاء در وجود و وجدان تمامی انسانهای آزاده جهان با محوریت اصول و مبانی که امام حسین علیه السلام در این واقعه معرفی نمودند تا کنون زنده و جاوید مانده چرا که اصولی که امام حسین علیه السلام در این واقعه معرفی نمودند همان زندگی و همزیستی مسالمت آمیز، دفاع از مظلومان درچارچوب نظام جهانی که خود نیازمند رشد فکری و روحی برای آماده نمودن بشر برای رسیدن به تکامل فکری بر طبق نظام عدالت انسانی بین نوع بشر است می باشد. واقعه کربلاء بهترین مثال برای پیروزی ایمان و فداکاری بر جنگ و کشمکش ها بر سر مصالح دنیوی است. امام حسین علیه السلام نباید در محدوده مسائل مذهبی محدود گردد چرا که وفاداری حقیقی به آن امام همام، تمسک به راه و روش ایشان (که برای تحقق آن به شهادت رسیدند) در زندگی روزمره است.
بعد از آن آقای مهندس بشیر محمد جاسم قائم مقام تولیت آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام در سخنانی به تشریح برخی مسائل مربوط به نهضت حسینی پرداخت.
آقای بشیر محمد جاسم در سخنان خود گفت: امام حسین علیه السلام برای آنکه پروژه ای کامل داشته باشد نیازمند برخی پیش نیازها و نهاده ها بود که از جمله این پیش نیازها می تون به افرادی که در این مسیر با خود همراه نمود و همچنین سرزمین که این واقعه درآن رخ داد اشاره نمود. سرزمین، بخشی ازاین پروژه بزرگ آسمانی است، پروژه ای که تا زمان ظهور قائم آل محمد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ادامه خواهد داشت. این سرزمین که عراق کنونی است محل خلافت امیر مومنان علی بن ابیطالب علیه السلام، محل واقعه عاشوراء و همچنین محل حکومت امام زمان علیه السلام خواهد بود. حرکت سه امام بزرگوار از عراق آغاز گردیده و می گردد، امری که فرضیه انتخاب اتفاقی این سرزمین را نفی می نماید.
بدون شک این موضوع با حکمتی الهی در ارتباط است که مقدر نموده عراق محوری اساسی برای جهان باشد. رابطه بسیار محکمی بین نهضت امام حسین علیه السلام و امام زمان علیه السلام وجود دارد. ما در زیارت ها می خوانیم (السلام علیک یا ثأر الله). این بدان معناست که خداوند خون خواه مساله و موضوعی است. آیا این انتقام، کشتن قاتل حسین است؟ قطعا نه! انتقام موضوع نظر، همانا باز گرداندن حق به اهل و صاحبان آنست و ثار الله همان امام زمان علیه السلام هستند که حکومت عدل الهی را برپا خواهند نمود و چه بسا اتفاقاتی که عراق امروز شاهد آنست زمینه ساز ظهور حضرت مهدی عحل الله تعالی فرجه الشریف باشد.
جنگ امروز درعراق، جنگ عراق و داعش نیست، این جنگ، نبرد بین حق و باطل است و عراق امروز سرزمینی است که با داشتن جوانان غیور و دوستدار اهل بیت علیهم السلام در حال پیش بردن این پروژ ه الهی هستند و چه بسا فتوای جهاد کفائی مرجعیت دلیلی بر این مدعی باشد. ما به این سرزمین افتخار نموده و بدون شک پیروزی نزدیک است.
منبع: الکفیل
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.