خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تشیع لندنی بدنبال ترغیب زائرین کربلا به قمه زنی است

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام زمانی در همایش شناخت تشیع لندنی و تسنن آمریکایی که با ضور ائمه جمعه، ائمه جماعات و اساتید حوزه توسط بسیج طلاب و روحانیون استان لرستان در خرم آباد برگزار شد، گفت: تشیع لندنی بدنبال ترغیب زائرین کربلا به قمه زنی است؛ از این رو زائرین باید مراقب باشند که در دام تبلیغات این جریان نیفتند.
وی با بیان اینکه تشیع لندنی و وهابیت آمریکایی هر دو با تدبیر آمریکا مدیریت می شوند افزود: آمریکا احساس کرده است که جریان تشیع لندنی جریان خوبی برای ایجاد تقابل بین تشیع و اهل سنت است به همین دلیل امروز شاهدیم که تشیع لندنی را برای ایجاد تقابل بین شیعیان و اهل تسنن با ایجاد شبکه های ماهواره ای تقویت کردند.
معاون بین الملل حوزه علمیه قم با بیان اینکه با حرف های تندی که از جانب تشیع انگلیسی علیه اهل سنت مطرح می شود این جریان به دنبال بسیج کردن سنی ها علیه شیعیان است گفت: کارکرد وهابیت آمریکایی و تشیع انگلیسی هر دو به ضرر مذهب تشیع و تسنن است.
زمانی به با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار جریان زیر چتر داعش علیه تشیع مبارزه می کنند تصریح کرد: جریان اول جریان وهابیت است که به عنوان یک جریان عقیدتی شیعه را واجب القتل می داند، جریان دوم جریان تکفیری غیر وهابی است که آنها نیز شیعه را کافر می دانند و دلایل فقهی هم بر کفر ما دارند، جریان سوم جریان تکفیری جهادی یا تکفیر سیاسی است که زیر چتر داعش قرار دارد اما ارتباطی با دو جریان قبل ندارد.
وی با بیان اینکه جریان تکفیر سیاسی معتقد است که هر کشور اسلامی باید قوانین الهی و اسلامی را تصویب و اجرای کند افزود: از نظر این جریان حاکمان کشورهای اسلامی که قوانین غیراسلامی را تصویب و اجرا می کنند واحب القتل هستند البته این تصمیم شامل حال تمام کارگزاران این کشورها نیز  می شود.
معاون بین الملل حوزه علمیه قم گفت: از نظر جریان تکفیر سیاسی در حال حاضر ۵۴ کشور اسلامی وجود دارد که به دلیل اجرای قوانین غیراسلامی کافر محسوب می شوند؛ از این رو  تمام حاکمان و کارگزاران این کشورها واجب القتل هستند. در واقع انور سادات بر اساس این دیدگاه ترور شد.
زمانی ادامه داد: این جریان در کشورمان نیز دست به ترورهای زد اما به دست سربازان گمنام امام زمان(عج) عاملان ترورها در نقاط مختلف دستگیر شدند. 
منبع: بسیج نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.