خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جوانان مسیحی پیام رهبر ایران را منتقل کنند

به گزارش ادیان نیوز، ” فرانک گِلی”، کشیش مسیحی مقیم لندن و متفکر مذهبی در گفت وگویی عنوان کرد: من نامه حضرت آیت الله خامنه ای را مطالعه کردم و متوجه شدم که ایشان به تفرقه ای که به جان جوانان به واسطه فرهنگ بی بندوباری افتاده اشاره کرده اند.
وی افزود: با توجه به اینکه برخی از جوانان جذب جریانات افراطی می شوند، من فکر می کنم که این مهم باشد که یک رهبر دینی در چنین جایگاهی چنین نامه ای را بنویسند.
فرانک گلی بابیان اینکه «برخی از کلیساها در انگلیس بسیار فعال هستند و توانسته اند جوانان را جذب کنند» افزود: این ها همان نیروهای مسیحی اند که پذیرای پیام آیت الله خامنه ای هستند و ما در این خصوص می توانیم جبهه مشترکی را ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان ساخت: من همچنین اضافه می کنم که پاپ فرانسیس (رهبر کاتولیک های جهان) که ایشان هم در مبارزه با ابعاد منفی فرهنگ غرب فعالیت می کنند، متحد آیت الله خامنه ای در غرب به شمار می آیند.
این کشیش مسیحی در ادامه اشاره کرد: ما در غرب با جوانان مشکل داریم چون آن ها به دین پشت کرده اند و ادعا می کنند که دین پیام جدیدی برایشان ندارد.
وی افزود: متأسفانه جوانان در غرب به شدت مورد هجمه اندیشه های انحرافی قرارگرفته اند که غالبا تأثیرات سوئی را بر سلامتی شان دارد. آن ها با استفاده از مواد افیونی و موسیقی های احمقانه مغزشان را ضایع می کنند و گرفتار بی بندوباری شده اند.
گلی تصریح کرد: متأسفانه ما در فرهنگی زندگی می کنیم که به شدت در ماتریالیسم غرق شده و از معنویت فاصله گرفته است.
این کشیش مسیحی تصریح کرد: اما یک رهبر دینی باید در مسیر دینی و معنوی گام بردارد و با اتکا به ذات اصیل انسان ها، روح ایده آل طلب جوانان را هدف قرار دهد؛ به شرط اینکه آن ها (جوانان) تحت تأثیر فرهنگ غرب که روح جوان را خفه می کند قرار نگیرند.
فرانک گلی در پاسخ به این سووال که به نظر وی چرا آیت الله خامنه ای جوانان را مخاطب نامه قرار داده اند گفت: من فکر می کنم که اگر ایشان سیاستمداران را خطاب قرار می دادند، آن ها فرصت مطالعه پیام های معنوی را نداشتند. به عبارت دیگر آن ها علاقه ای به معنویت ندارند.
وی افزود: اما جوان ها ایده آل فکر می کنند و به آینده امیدوارند. حتی آن دسته از جوانانی که در اندیشه های ماتریالیستی غرق شده اند نیز در بطنشان به دنیای ایده آل فکر می کنند.
این کشیش مسیحی ادامه داد: از سویی همان طور که آیت الله خامنه ای در پیامشان اشاره کردند برخی از جوانان نیز به دام جریانات افراط گرا گرفتارشده اند و لذا به نظر من ایشان کار درستی انجام دادند که جوانان را مخاطب قراردادند.
گلی در رابطه با اهتمام غرب برای پیوند دادن تروریسم و اسلام گفت: من درباره اسلام چیز کمی می دانم و ازآنجاکه من مشغول فعالیت های گفت وگوهای بین ادیان هستم، باور نمی کنم که اسلام ذاتا دین خشونت باشد.
وی افزود: اسلام دینی بزرگ و جهانی است که بیش از یک میلیارد نفر پیرو دارد و تاریخی عظیم در پشت آن نهفته است. لذا ربط دادن این تمدن بزرگ به تروریسم مضحک است.
این متفکر مسیحی عنوان کرد: البته همان طور که آیت الله خامنه ای هم در نامه شان اشاره کردند گروهی از قبایل بی فرهنگ و متحجر هستند که اگر درست متوجه شده باشم اشاره ایشان به وهابی ها – سلفی هایی است که از عربستان سعودی سرچشمه می گیرند؛ اما آن ها حتی خود مسلمانان را هم کافر می دانند و از اندیشه هایشان هر نوع جنایتی برمی آید.
وی افزود: لذا در این چارچوب، می توان گفت که گروهی از یک قرائت اسلامی با دیدگاه های افراطی وجود دارند؛ اما آن ها اقلیتی هستند که باید محکوم شوند؛ آن ها همان هایی هستند که با معنویت، هنر و فرهنگ در تضاد هستند و نمی توانند در صف اسلام گنجانده شوند.
این کشیش انگلیسی افزود: به دنبال اقدامات برخی از گروه های تکفیری که مسیحیان را می کشند و یا کلیساها را آتش می زند برخی از عناصر مسیحیت اسلام هراس شده اند؛ اما این خطری است که باید از آن اجتناب کنیم.
وی تصریح کرد: ما باورهای مشترکی داریم و هدف بزرگی را دنبال می کنیم که همان نجات دنیا از دست نیروهای شیطانی است که در قلب فرهنگ ماتریالیستی و ملحدانه غرب نهفته است.
گلی افزود: ما باید حول محور معنویت متحد شویم؛ پیام مشترکمان را گسترش دهیم و با بدرفتاری ها و ندا ناباوری مبارزه کنیم.
پس از حوادث تروریستی که در آبان ماه امسال در فرانسه اتفاق افتاد حضرت آیت الله خامنه ای روز یکشنبه گذشته در نامه ای با جوانان اروپا و آمریکا درباره ریشه های این حوادث تروریستی سخن گفتند.
سیاست های متناقض آمریکا در قبال تروریسم، تهاجم های نظامی به جهان اسلام، محکوم کردن حمله تروریستی پاریس، اشاره به خونریزی در فلسطین و خشونت داعش درعراق و سوریه، لزوم مقابله با اندیشه خشونت زا، تروریسم درد مشترک جهان اسلام و غرب بخش هایی از نامه رهبر انقلاب است که از سوی رسانه های غربی مورد توجه و تفسیر قرار گرفته است.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.