خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

غزه یک زندان بزرگ است/ رژیم صهیونیستی عوام فریبی می کند

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم منویل مسلم گفت: صدور مجوز برای تعدادی از مسیحیان غزه ثابت می کند که ساکنان نوار غزه بر خلاف تمام موازین حقوق بشر، از آزادی های فردی و آزادی تردد محروم هستند.
مقامات رژیم صهیونیستی روز گذشته اقدام به صدور مجوز تردد یکماهه برای ۶۰۰مسیحی نوار غزه نمودند که به استناد این مجوزها این افراد می توانند از امروز یکشنبه برای زیارت اماکن مقدسه به بیت لحم تردد کنند؛ آنان از صدور مجوز تردد برای افراد ۱۲ تا۳۰ ساله خودداری کرده اند.
کشیش مسلم در گفت وگو با این پایگاه خبری فلسطینی گفت: صدور این مجوزها برای حضور در مراسم جشن های میلاد حضرت مسیح(ع) در بیت لحم با هدف عوامفریبی و ایجاد تفرقه در جامعه مسیحیان صورت گرفته است؛ این رژیم می خواهد با این اقدام به اروپایی ها اعلام کند که به مسیحیان فلسطینی اجازه انجام اعمال عبادی و مذهبی شان را می دهد.
وی از همه مردم فلسطین خواست در یک حرکت نافرمانی مدنی استفاده از این مجوزهای خاص را تحریم کنند تا چهره ریاکارانه و عوامفریبانه رژیم صهیونیستی را برای همه به ویژه جامعه اروپا برملا کنند.
این مقام مسیحی فلسطینی تاکید کرد: آحاد ملت فلسطین باید آزادی تردد به اماکن مقدسه مسیحیان و مسلمانان بدون اخذ مجوز تردد را داشته باشند.
کشیش منویل مسلم افزود: مجوزهای صادر شده توسط رژیم صهیونیستی در عمل اکثر مسیحیان را از ادای مناسک مذهبی و شرکت در جشن های میلاد حضرت مسیح (ع) محروم می کند.
وی گفت: انسان آزاد افریده شده و باید از آزادی های مشروع برخوردار باشد و مردم غزه نیز از تمام دنیا مستثنی نیستند، اما ما در غزه در یک زندان بزرگ به سر می بریم.
وقتی یک نفر از ساکنان غزه از این منطقه بیرون می رود خروج وی موجب رعب و وحشت رژیم صهیونیستی می شود و آنان همواره بدنبال بازگردادند این افراد به زندان غزه هستند.
وی گفت: عوامفریبی رژیم صهیونیستی هنگامی آشکارتر می شود که می بینیم به رغم صدور این مجوزها، عملا به مسیحیان اجازه انجام اعمال عبادی شان در بیت لحم داده نمی 
عضو هیات اسلامی – مسیحی حمایت از مقدسات غزه افزود: با این رویکرد، این رژیم هرگز روی امنیت را نخواهد دید، من از تمام مسیحیان دنیا و کرانه غربی می خواهم که برای برپایی جشن های میلاد حضرت مسیح (ع)به بیت لحم بیایند تا چهره فریبکار و ریاکار رژیم اشغالگر قدس را برای جهانیان نشان دهیم.
کشیش مسلم از مسیحیان سایر کشورها نیز خواست تا از رنج برادران مسیحی خود در نوار غزه در نتیجه اقدامات روزمره رژیم صهیونیستی آگاه شده و برای رفع ظلم از آنان اقدام کنند.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.