خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماجرای مسلمان شدن نوه یک کشیش در آمریکا

به گزارش ادیان نیوز، خبرهای رسیده از آمریکا حاکی است که همزمان با افزایش اسلام هراسی در رسانه های رسمی و اظهارات مقامات آمریکا و حتی رفتارهای ضد اسلامی از سوی معلمان این کشور، پویشی از اسلام خواهی و گفتگوی مردمی درباره اسلام در شهرهای مختلف آمریکا شکل گرفته است.
در همین راستا مسجد ورچستر در ماساچوست آمریکا، از عموم مردم شهر دعوت به عمل آورده است. هدف از این بازدید عمومی شناخت مسلمانان می‌باشد. در میان برنامه‌های این مراسم سرو غذاهای سنتی مسلمانان و آشنایی با خطوط عربی و اسلامی قرار دارند.
مونا سالم لویز، مدیر مرکز اسلامی ورچستر می‌گوید:  شناخت بسیاری از مردم درباره اسلام برگرفته از تصویری است که رسانه‌ها نشان می‌دهند، در حالی که اسلام درباره سربریدن، کشتن بی‌گناهان یا اجبار اراده به دیگری نیست، بلکه اسلام درباره نماز، روزه، زکات؛ حج و کمک به همنوعان است و اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان این تعریف را از اسلام قبول دارند. قطعا عده‌ای هم هستند که از اسلام برای جاه‌طلبی‌های شخصی‌شان استفاده می‌کنند. آن‌ها خارج از جریان اصلی قرار دارند و گروه‌های حاشیه‌ای هستند و متاسفانه این گروه‌های حاشیه‌ای به نام اسلام معرفی می‌شوند.
خانم لویز در ادامه گفت: ما می‌خواهیم که گفتگو و تبادل نظر داشته باشیم. اهریمن نشان دادن مردم در رسانه‌ها کار ساده‌ای ست، در حالی که شما هیچ یک از آن‌ها را از نزدیک نمی‌شناسید. اما زمانی که آن‌ها را ملاقات کنید، نفرت ورزیدن سخت‌تر می‌شود زیرا خواهید دید که ما نیز انسان هستیم و هیولاهایی که تلویزیون از ما به تصویر درآورده غیرواقعی هستند.
نگاهی به فعالیت مراکز اسلامی ورچستر
مرکز اسلامی ورچستر دو مسجد داشته و نزدیک به ۴۰۰-۵۰۰ نمازگزار دائمی و ۶۰۰۰ نمازگزار مربوط اعیاد و جشن‌های مذهبی دارد. در این مساجد پیروان نوپای مسلمان نیز برای عبادت حضور می‌یابند.
شوهر خانم لویز در سال ۲۰۰۰ در سن ۳۸ سالگی به دین اسلام گرویده است. او در خانواده‌ای کاتولیک در فیلادلفیا بزرگ شده و به تدریج از کلیسا دور افتاده است. او در این باره می‌گوید: من همیشه در پی آرامش درونی بودم. و اسلام حقیقت و هدایتی در خود داشت که در زمان کودکی از آن محروم بودم.
اظهارات نوه یک کشیش که به اسلام گرویده
الن سایرز، ۳۷ ساله که از نوادگان کشیش‌های کلیسای متدویست بوده و به اسلام گرویده، درباره اسلام می‌گوید: علاقه من به اسلام به خاطر رابطه مستقیم میان انسان و خداوند است. من با وجود اینکه در خانواده‌ای مسیحی و معتقد بزرگ شده‌ام، در کودکی پرورش معنوی و مذهبی درستی نداشته‌ام و همیشه به دنبال گمشده‌ای بودم. تا اینکه کتب اسلامی را که یک دوست مسلمان به من پیشنهاد داد مطالعه کرده و مجذوب ترکیب اخلاق با ارتباط الهی در دین اسلام شدم.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.