خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روز “خانواده مسجد” در سنگاپور جشن گرفته شد / تصاویر

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از straitstimes.com، ، برای اولین بار در سنگاپور روز خانواده مسجد جشن گرفته شد و در آن، مراسم بیش از ۷ هزار تن از اعضای ۶۹ مسجد در سنگاپور در پارک پاسیر ریس تجمع کردند.
در این مراسم مسلمانان مساجد سنگاپور، طویل‌ترین زنجیره سارونگ که پارچه‌ لباس‌های محلی و سنتی این کشور را گره زدند. این پارچه گره زده شده به طول ۵۳۰ متر بود که بیش از ۵۰۰ تن از مسلمانان در گره زدن پارچه‌ها مشارکت داشتند.
هدف از برگزاری روز خانواده مسجد، قدردانی از مسلمانان داوطلبی است که وقت و انرژی خود را صرف خدمت به جامعه مسلمانان سنگاپور می‌کنند.
در این مراسم ۶ خانواده جوایز خانواده نمونه را به خاطر مشارکت‌های بی‌دریغ شان در مسجد دریافت کردند.
یاکوب ابراهیم وزیر هنر و ارتباطات سنگاپور، محمد عالمی موسا رئیس شورای اسلامی سنگاپور، عبدل رزاق ماریکار مدیر اجرایی این شورا به همراه علمای مذهبی سنگاپور در این گردهمایی شرکت داشتند.
نقش مسجد در ایجاد انسجام اجتماعی
دکتر یاکوب که مهمان افتخاری این تجمع محسوب می‌شد در سخنانی گفت: مسجد به مانند گره قابل توجهی در شبکه جامعه ملی ما محسوب می‌شود. مشارکت مسجد در ایجاد انسجام اجتماعی از طریق ارتباط نزدیک با سازمان‌های مردمی، بین نژادی و محافل اعتماد مذهبی، ادارات خدمات اجتماعی و دیگر سازمان‌های داوطلبانه رفاه ارزشمند است.
او در سخنانش به نمونه‌هایی از مساجد اشاره کرد که فعالانه با مراکز و سازمان‌های ملی همکاری دارند. برای مثال این همکاری‌ها شامل انجمن ارتقاء سلامت در راستای ترویج سبک زندگی سالم در میان مردم و آژانس ملی محیط زیست برای حفظ و مراقبت از محیط زیست بوده‌اند.
در آینده مساجد سنگاپور قصد دارند درهای خود را به روی اجتماعات گسترده‌تری بدون در نظر گرفتن نژاد و مذهب بازگشایی نمایند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.