خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سند تاریخی وحدت علمای مسلمان ضد تکفیر / عکس

به گزارش ادیان نیوز، حسن اعسم، مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مؤسسه دار‌التراث نجف اشرف در بیانیه‌ای اظهار کرد: این سند، پاسخی محکم به ادعاهای دروغین علی محمد شیرازی ملقب به «باب» بوده است و تمام علمای مسلمان سنی مذهب و شیعی در عراق در سال ۱۸۴۴ میلادی برابر با ۱۲۶۰ هجری در همایش «مقابله با الحاد و تکفیر» آن را امضا کردند.
وی افزود: این سند تاریخی به آرشیو نخست‌وزیری ترکیه در دوره امپراطوری عثمانی تعلق دارد و از نشانه‌های مهم وحدت مسلمانان است و تأکیدی بر هم‌زیستی مسالمت‌آمیز در جامعه است.
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی مؤسسه دار التراث تصریح کرد: این سند تاریخی به عرض ۷۰ سانتی‌متر و طول ۱۰۰ سانتی متر چاپ شد و مؤسسه دار التراث متن این سند را به منظور تسهیل در مطالعه آن و مشخص شدن نام علمای امضا کننده، حروف چینی کرده است.
بابیت فرقه‌ای منشعب از شیخیه(شیخی‌گری) است. علی محمد باب، بنیانگذار بابی‌گری بعد از ادعاى بابیت امام زمان(عج)، ادعا کرد که خود امام زمان است و کار را تا ادعاى نبوت نیز پیش برد و بعد از محاکمه و زندان در تبریز اعدام شد.
شیخیه یکی از گروه‌ها و فرق و مذاهب ضاله منشعب از شیعه در قرن سیزدهم هجری است. این فرقه از نام شیخ احمد احسایی، بنیانگذار آن، گرفته شده است. 
منبع: جام نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.