خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تولید کنندگان ژاپنی نگران حجاب بانوان ایرانی

ادیان نیوز:  نام آن هیچ فرقی نمی‌کند. اگر در سال‌های پیش چادرهای کرب ناز، ژورژت، کرب کیف، خاویار، الگانس، میتسوبیشی و کریستال بر سر زبان بانوان ایرانی بود امروز کن‌کن و سایر مارک‌ها معروف شده است، آن هم در سایه غفلت مسئولان صنعتی و ندیدن نیازهای فرهنگی و دینی جامعه زنان کشور توسط صنعت‌گران.
وقتی خلائی به این بزرگی در کشور باشد و تولید‌کنندگان داخلی به نیازها و علایق مردم توجه نکنند و با کیفیت پایین محصولاتی تکراری تولید کنند، طبیعی است که دیگرانی که صرفاً به فکر سود هستند، دست به کار شده و با بازاریابی قوی، بازار چادر مشکی ایران را به نحوی در دست می‌گیرند که مافیای آن چنان قدرتی پیدا ‌کند که مانع هرگونه تولید داخلی در این حوزه شود.
و اکنون کار به جایی رسیده که تولید‌کنندگان ژاپنی با صراحت و به زبان سلیس فارسی پشت محصولات خود می‌نویسند: «مخصوص بانوان ایرانی».
نکته جالب توجه اینکه پارچه‌های تولید شده ویژه چادر در کشورهای تولید کننده آنها هیچ کاربرد و موارد مصرفی ندارند و این جنس و کالای ویژه با شناسایی نیازها و علایق ویژه بانوان کشور ما تولید و عرضه می‌شود.
مافیای ورود پارچه چادر مشکی و قاچاق این محصول به حدی قوی است که عملاً هیچ تولید داخلی در این زمینه وجود ندارد و نمی‌تواند پا بگیرد. به راستی چگونه کارخانه‌های نساجی ما که اغلب در حال ورشکستگی هستند می‌توانند با کارخانه‌های قدرتمند و از نظر تکنولوژیکی به روز ژاپنی رقابت کنند، آن هم در زمینه تولید پارچه چادر مشکی؟
اما اخیراً با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس از تولید‌کنندگان بخش خصوصی کشور خواسته شد که دست به تولید پارچه چادر مشکی ملی بزنند و طبق گفته‌های مسئولان یکی از تولید‌کنندگان پذیرفته است که چنین اقدامی را انجام دهد. اما هیچ توضیح بیشتری از سوی مسئولان در خصوص اینکه کدام کارخانه و چگونه دست به تولید پارچه چادر مشکی خواهد زد و در مقابل کارخانه‌های قوی ژاپنی چگونه موفق به رقابت خواهد شد، ارائه نشده است.
باید منتظر ماند و دید، آیا علایق و سلایق بانوان ایرانی در خصوص چادر مشکی را تولید کنندگان ژاپنی بهتر می‌دانند یا تولید کننده ایرانی؟!
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.