خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

درخواست فرانسه از ترکیه برای توقف بمباران شمال سوریه

به گزارش ادیان نیوز، دمشق از شورای امنیت سازمان ملل خواست واکنش نشان دهد. ترکیه یکشنبه برای دومین روز متوالی مواضع یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) را که در شمال سوریه علیه تروریست‌ها پیشروی می‌کنند گلوله باران کرد.
آنکارا شبه نظامیان کرد در سوریه را متحد گروه غیرقانونی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، که چند دهه است با نیروهای امنیتی ترکیه درگیر هستند، می داند.
اما آمریکا و سایر کشورها از شبه نظامیان کرد سوریه و نبرد آن با داعش حمایت می‌کنند.
سوریه ترکیه را به نقض حاکمیت ملی خود از طریق حمایت از “تروریست‌های مرتبط با القاعده” در شمال متهم کرد و اخطار داد حق پاسخگویی را محفوظ می‌داند.
دولت سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل نوشت که گلوله باران خاک سوریه توسط توپخانه ارتش ترکیه به معنی “حمایت مستقیم از سازمان‌های مسحانه تروریستی” است.
در این نامه آمده است:‌ “سوریه حق مشروع خود برای پاسخگویی به جنایات ترکیه و حملاتش و درخواست غرامت برای خسارات وارده را محفوظ می‌داند.”
به نوشته تودی زمان، در همین حال وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس بابت وخامت اوضاع در منطقه حلب و شمال سوریه نگران است. ما خواستار توقف تمامی بمباران‌ها هم از سوی دولت سوریه و متحدانش در سراسر منطقه و هم از سوی ترکیه در مناطق کردنشین هستیم.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است که اولویت باید مقابله با داعش و اجرای توافقات به دست آمده در نشست امنیتی مونیخ باشد.
پیشتر آمریکا هم از ترکیه خواست که حمله به نیروهای کرد را که با داعش در حال نبرد هستند متوقف کند؛ اما در عین حال تاکید کرد که نیروهای کرد و متحدان آنها نباید مناطق تازه‌ای را در سوریه تصرف کنند.
یگان‌های مدافع خلق درخواست ترکیه برای خروج از نواحی‌ای که اشغال کرده را رد کرده و می‌گویند اگر این نواحی را ترک کنند داعش به آنجا باز خواهد گشت. 
منبع: ایسنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.