خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طراحی نقشه عراق با الهام از آیات قرآن / تصویر

به گزارش ادیان نیوز، جنه عدنان، بانوی عراقی و هنرمند خطاط در جدیدترین اثر هنری خود نقشه عراق را با الهام از آیه ۸۳ سوره مبارکه انبیاء «رَبَّهُ أَنِّی مَسَّنِیَ الضُّرُّ وَأَنتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ»(هنگامى که پروردگارش را ندا داد که به من آسیب رسیده است و تویى مهربانترین مهربانان) و نیز آیه ۱۰۳ سوره مبارکه آل‌عمران «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ»(و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراکنده نشوید) طراحی و ارائه کرد.
جنه عدنان درباره این اثر خود گفت: به دلیل علقه و حس وطن‌دوستی که نسبت به کشورم داشتم، سعی کردم با الهام از این دو آیه کریمه قرآن، نقشه میهنم را طراحی کنم.
وی افزود: برای انتخاب آیات سعی کردم با توجه به حال و هوای سیاسی کشور عراق، پیامی را در این طرح ارائه و با نگارش آیه‌ها به‌نوعی آن را به مخاطب القاء کنم.
عدنان توضیح داد: با توجه به شرایط سخت و اوضاع ناگوار کشورم طی سال‌های گذشته که به دلیل دخالت دشمن همواره سایه رنج و محنت بر سرش بوده است، آیه «رب إنّی مسنی الضر وأنت أرحم الراحمین» را برگزیدم.
این هنرمند عراقی افزود: از دیگر سو با توجه به تعدد اقوام، مذاهب و طایفه‌های مختلف در این کشور، در طرح دوم با انتخاب آیه کریمه «واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا»، سعی کردم در طرح خود پیام وحدت و یکپارچگی را که از اولویت‌های لازم برای عراق است، به مخاطب منتقل کنم؛ چراکه کشور من در شرایط فعلی به شدت نیازمند عرق ملی‌گرایی، طرد خشونت و نفرت بین اقوام ساکن در آن است.
گفتنی است، جنه عدنان بانوی عراقی متولد شهر موصل، از ۵ سالگی به هنر خطاطی روی آورد و توانست در ۱۰ سالگی عنوان کوچکترین استاد مسلم خط را از آن خود کند. وی تنها هنرمند عراقی است که می‌تواند در آن واحد با هر دو دست خطاطی کند.
منبع: خبر گزاری قرآنی
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.