خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

روز درهای باز مساجد، در فلوریدا ی آمریکا برگزار شد

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از tbo.com، جامعه اسلامی شهر بندری تمپا در فلوریدای آمریکا، روز گذشته مراسم درهای باز برای غیرمسلمانان برگزار کرد تا شناخت مردم از آموزه‌های دین اسلام را افزایش داده و شکاف میان مسلمانان و غیرمسلمانان را از طریق گفتمان و مبارزه با عقاید کلیشه‌ای و نادرست درباره اسلام از بین ببرد.
اعضای مسجد القسام در تمپا از مردم جامعه آمریکا دعوت به عمل آوردند تا در این مراسم شرکت کرده و سئوالات خود را درباره اسلام مستقیما از خود مسلمانان بپرسند.
در این دیدار غیرمسلمانان با ساکنان مسلمان این مسجد به گفتگو نشسته، نماز و نیایش آن‌ها را از نزدیک دیده و سئوالات دینی خود را پس از صرف غذا از آن‌ها جویا شدند.
محمد سلطان امام جماعت این مسجد می‌گوید: ما همگی همسایه هستیم و بهتر این است که همدیگر را بشناسیم به جای اینکه سعی کنیم به بهانه نژاد و مذهب از هم دوری جوییم.
او در خصوص تهدیداتی که علیه مسجد در پی حملات تروریستی در غرب انجام شده می‌گوید: بسیار ناراحت کننده است. در عین حال یادآور این حقیقت است که ما باید ارتباط خود را با جامعه افزایش دهیم و باز کردن در مساجد بروی مردم اولین قدم در راستای این هدف است. چه بسا یک مکالمه ۵ دقیقه‌ای بتواند همه چیز را تغییر دهد.

فرصتی برای گرویدن به اسلام
ماریتزا رودریگرز، یکی از بازدیدکنندگانی است که برای اولین بار پا به مسجد گذاشته است. او که هم‌اکنون در پی یافتن راه حقیقت و دین و ایمان درست می‌باشد ، به توصیه دوستان مسلمانش به این مسجد آمده تا اطلاعات بیشتری درباره مذهب اسلام بدست آورد.
عادله عبدخالق ۴۰ سال پیش در وضعیت مشابهی بود. او با وجودی که در خانواده‌ای مسیحی بدنیا آمده و خواهرش نیز یک واعظ مسیحی معتقد بوده است اما احساس گمگشتگی باعث شده در جستجوی دین تازه‌ای باشد تا اینکه در سال ۱۹۷۰ با دین اسلام آشنا شده و سرانجام تصمیم گرفته اسلام بیاورد.
او که حالا ۷۰ سال سن دارد، درباره تصمیمی که ۴۰ سال پیش گرفته، می‌گوید: حاضر نیستم اسلام را با هیچ چیز دیگری عوض کنم.
منبع: خبرگزاری حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.