خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پناهیان: سینما سلحشور را قرآنی کرد

به گزارش ادیان نیوز، مراسم ختم خالق سریال «یوسف پیامبر» در امامزاده باغ فیض با اجرای یراقبافان و ذکر مرثیه امین مقدم و ذکر مصیبت حاج  سعید حدادیان برگزار شد.
این مراسم از ساعت ۳ بعدازظهر با قرائت کلام الله مجید آغاز شد و بتدریج شخصیت ها و چهره های شاخص فرهنگی،سیاسی و اجتماعی در حال در مراسم حضور پیدا کردند.
در ادامه مراسم حجت الاسلام پناهیان با ذکر این نکته که  مرحوم سلحشور معتقد بود هنرمند باید از خداوند حرف بزند نه خودش، گفت: سلحشور معتقد بود برای آنکه اثر هنری بیمارکننده نباشد باید به قران پناه برد، مرحوم سلحشور یک یادگاری برای اندیشه ما باقی گذاشت. او کار هنری خود را از مسجد شروع کرد و این یک حسن است،او یک هنرمند مسجدی بود، سلحشور کار هنری را از یک خاستگاه مذهبی شروع کرد و مذهبی باقی ماند، خیلی ها مذهبی شروع کردند اما مذهبی باقی نماندند و الان در خدمت کفر به بهترین شکل دین را مسخره می کنند.
حجت الاسلام پناهیان در ادامه گفت: باید مطالعه شود که چرا سلحشور مذهبی باقی ماند اما دوستان و اطرافیان او مذهبی باقی نماندند، به اعتقاد من حب اهل بیت و روضه حضرت عباس او را مذهبی نگه داشت، سلحشور هرچه پیش رفت قرآنی تر شد و در دو دهه آخر عمرش انسش با قرآن بیشتر شد.
ایشان تصریح کرده بودند که من را در قطعه هنرمندان دفن نکنید، شما باور میکنید کسی هنرمند باشد اما زیبایی قران را باور نکند؟ همانطور که نمی توانید باور کنید کسی اهل معماری باشد و اهل خط نباشد، مگر می‌شود کسی اهل سینما باشد و اهل قرآن نباشد، سینما سلحشور را قرآنی کرد، اگر سینماگری قرآنی نباشد باید شک کرد. سلحشور آنقدر در خصوص قصص قرآنی زیبا حرف می‌زد که حتی از متخصصان بهتر بود، هنر باعث شده بود تا درباره آیات قرآن تفکر کند.
خداوند متعال در قرآن کریم زاویه دوربین دارد، خداوند در قرآن به تدوین پرداخته است وقتی صحنه‌ها را ترکیب و تقطیع می‌کند متوجه می شویم اتفاقاتی شبیه فیلم و سینما در تناسبات قرآن رخ داده و این برای هنرمند زیبا است. چطور می‌شود هنرمند با قرآن انس نداشته باشد و چطور می شود هنرمندی با قرآن مانوس نباشد، ما اهل علم و فقهی داریم که با قران آشنا نیستند در حالیکه به هریک از ما توصیه شده در روز چند مرتبه قران تلاوت کنیم.
سلحشور خودش را با قرآن جاودان کرد پیش از آنکه بخواهد با هنر جاودانه شود
سلحشور پس از اولین کار قرآنی، قرآنی باقی ماند و دیگر متخصص کارهای قرآنی شده بود، او یکی از آرزوهای بلند حضرت امام(ره) را انجام داد و مخاطب کارش جهان اسلام بود
پناهیان افزود: چند وقت قبل در مالزی دیدم حضرت یوسف را پخش می‌کنند و مخاطبینی از همه ادیان از این اثر استقبال کردند، ما بیاندیشیم که هر کار هنری چقدر در منطقه مخاطب دارد و ایشان اینکار را کرد و خوشابه سعادتش، امیدوارم خدواند زحمات او را قبول کند.
 
در پایان مراسم ترحیم فرج الله سلحشور در امامزاده باغ فیض تهران ضمن قرائت پیام آیت الله جنتی، حاضران با حضور بر مزار این کارگردان فقید ضمن قرائت فاتحه برای وی طلب آمرزش کردند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.