خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دولت بنگلادش به دنبال حذف اسلام به عنوان دین رسمی

به گزارش ادیان نیوز، در پی اعمال فشار نمایندگان ادیان مختلف در بنگلادش برای حذف اسلام به‌عنوان دین رسمی این کشور، دولت بنگلادش درنظر دارد این موضوع را بررسی کند.
روزنامه «دیلی میل» بریتانیا در این زمینه نوشت: دادگاه عالی بنگلادش هم‌اکنون در حال شنیدن استدلال‌ کسانی است که مخالف وجود اسلام به‌عنوان دین رسمی این کشور هستند و معتقدند که این موضوع چالش‌ها و مشکلاتی به وجود آورده است.
این اقدام پس از حملات و هجمه‌هایی علیه پیروان آیین‌های هندو و مسیحیت صورت گرفت.
کشور بنگلادش در سال ۱۹۷۱ میلادی و پس از استقلال از پاکستان، به‌عنوان یک کشور سکولار اعلام موجودیت کرد؛ اما در سال ۱۹۸۸ میلادی، قانون اساسی این کشور مورد بازنگری قرار گرفت و اسلام به‌عنوان دین رسمی بنگلادش معرفی شد.
این مسئله اکنون یک موضوع مورد اختلاف در بنگلادش است و برخی آن را غیرقانونی می‌دانند و در حال حاضر به مبحثی اختلاف‌برانگیز در دادگاه‌های این کشور تبدیل شده است.
گفتنی است، مسلمانان ۹۰ درصد از جمعیت بنگلادش را تشکیل می‌دهند و هندوها ۸ درصد و پیروان دیگر ادیان مانند بودا و مسیحیت نیز دیگر بخش‌های جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. زبان رسمی بنگلادش، بنگالی است و زبان انگلیسی نیز اگرچه رسمی نیست؛ اما به عنوان زبان دوم شناخته می‌شود./۹۸۲/ب۱۰۲/د
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.