خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استبداد رسانه‌ای به شیوه شبکه‌ مسیحی / سند

به گزارش ادیان نیوز، شبکه‌های ماهواره‌ای معاند و مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران بر خلاف آن‌چه ادعا می‌کنند، توجه چندانی به نظرات مخاطبین خود ندارند.
گذشته از بی‌توجهی به دیدگاه‌های مخالفین، حتی مواردی دیده شده که سیاست‌گذاران و مجریان این شبکه‌ها از شنیدن نظرات موافقین و اعضای خود نیز هراس داشته و از آن‌ها گریزان هستند.
به‌طور خلاصه می‌توان گفت، مجریان و مدیران این شبکه‌ها در اتاقی شیشه‌ای به‌صورت قرنطینه نگهداری می‌شوند، تا مبادا گوشه اندکی از نظرات مخالفین به گوش‌آن‌ها برسد.
شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به فرقه مسیحیت صهیونیستی-که پایگاه قابل توجهی در بین مسیحیان واقعی ندارند-، نیز از این قاعده کلی حاکم بر رسانه‌های غربی مستثنی نبوده و مجریان آن‌ها طاقت شنیدن “صداهای مخالف” را ندارند.
در یکی از تازه‌ترین مصادیق “استبداد رسانه‌ای”، تمامی مسئولان شبکه مسیحی “هفت” از پاسخ‌گویی به سؤال یکی از مخاطبین شبکه خودداری کرده بودند که وی در پیغامی به انتقاد از آن‌ها پرداخت.
این کاربر مسیحی خطاب به مسئولان شبکه ماهواره‌ای هفت نوشته است: “سلام عزیزان شبکه ٧ من شاهپور هستم، امروز به شبکه زنگ زدم، طبق معمول خانم مریم جواب داد، به ایشان گفتم که می‌خواهم با یکی از بچه‌های شبکه حرف بزنم و سوْال داشتم، ولی ایشان گفتن با هیچ‌کس نمی‌توانی حرف بزنید چرا؟ من عضو این شبکه هستم متاسفم!؟ ولی شما می‌گفتید ما می‌خواهیم عضوها با ما تماس بگیرند تا آن‌ها را بهتر بشناسیم، باز هم متاسفم!.”

اضافه می‌شود شبکه ماهواره‌ای مسیحی “هفت” توسط “هرمز شریعت” راه‌اندازی شده و تاکنون موارد بسیاری از حاشیه و اختلاف را به خود دیده است.

به‌عنوان نمونه چندی پیش مدیر این شبکه ضمن غیردولتی خواندن شبکه “هفت”، شبکه‌های مسیحی را وابسته به سازمان‌های مسیحی معرفی کرد.
البته دور از انتظار نیست، مسئولان شبکه‌هایی که با بودجه سازمان‌های مسیحی وابسته به دولت‌های غربی اداره می‌شوند، تاب ابراز عقاید دیگران را داشته باشند.
گفتنی است مجریان شبکه مسیحی “هفت” که سواد الهیاتی و دینی بسیار پایینی دارند، بارها موجبات اعتراض مسیحیان را فراهم کرده‌اند؛ به‌طوری‌که برخی از مخاطبین در تماس‌های تلفنی، نارضایتی خود را نسبت به انحراف‌های دینی این شبکه‌ اعلام کرده‌اند. 
منبع: انجمن رهپویان هدایت
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.