خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعه انگلیسی خنجری بر پیکره تشیع

به گزارش ادیان نیوز، مشترکات و آموزه‌های اولیه اسلام به وفور سخن از انسانیت و اخلاق مداری حتی در برخورد با مخالفین دارد. از همین جا این سوال مهم به ذهن خطور می‌کند که چگونه گروههایی مانند داعش توانسته‌اند دهها هزار نفر را برای کشتار مسلمانان جذب خود کنند؟
برای پاسخ، باید به این نکته روانشناسانه توجه کرد که هر انسانی با احساس این که ناجوانمردانه و به دور از اخلاق و انسانیت به حریم مقدسات و باورهای او تجاوز شده است تحریک شده و در صدد دفاع از مقدسات خود بر می آید و هر چه این احساس قوی تر باشد عکس العمل، شدیدتر خواهد بود.
گروه های وهابی مانند داعش و امثال داعش با نمایش توهین‌های برخی جهال به مقدسات اهل سنت و بزرگ نمایی و انتساب آن ها به تمام شیعیان سعی در تحریک و تهییج عواطف اهل سنت و جذب آن ها در جبهه خود دارند که بر اساس شواهد و مستندات در این زمینه تا حد زیادی نیز موفق بوده اند. در حقیقت سوء استفاده این گروهک ها از اعمال و رفتار برخی از شیعه نمایان در توهین به مقدسات اهل سنت دستاویزی گران بها برای حیات و بقای این گروهها می باشد.
کشورهایی مانند آمریکا و انگیس نیز نه تنها از گروههای تروریستی مانند داعش از طریق های مختلف حمایت کرده اند بلکه همیشه با دادن امکانات به افراد معلوم الحالی که می توانند آتش این اختلافات را شعله ورتر سازند در صدد ایجاد نا امنی و گسترش جنگ در کشورهای اسلامی بوده اند. امری که کم ترین نتیجه آن عقب ماندگی مسلمانان و آقایی همیشگی آن ها بر مسلمانان است.
این درحالی است که اعمال و رفتار سخیف برخی شیعه نمایان هیچ سابقه ای در سیره اهل بیت علیهم السلام ندارد، به طور نمونه، در حالی که امیرالمومنین علیه السلام چه در زمان خلافت خود یا پیش از آن، نقدهای قوی و مستدلی از عملکرد خلفا داشته اند اما تاریخ هیچ گاه رفتار سبک و توهین آمیزی که خالی از ادب و اخلاق اسلامی باشد نسبت به خلفای اهل سنت از ایشان ذکر نکرده است.
نمونه بارز دیگر از این سیره، رفتار امام صادق علیه السلام با اهل سنت در زمان خود است.به گواهی تاریخ برخورد امام صادق علیه السلام با اهل سنت و اعتقادات ایشان به گونه ای بوده است که هزاران شاگردِ اهل سنت را جذب خود کرد.
این رفتار حکیمانه اهل بیت علیهم السلام با اهل سنت و اعتقادات ایشان در سیره علمای بزرگ شیعه نیز مشهود است. به عنوان نمونه بسیاری از شاگردان شیخ مفید و سید مرتضی (که به اتفاق تمام علمای شیعه از اسوه ها و علمای بسیار بزرگ شیعه اند) از اهل سنت بوده اند.
این بزرگواران چطور مسائل را بیان می کردند که اهل سنت تحمل می کردند!؟ نمونه ی بارز دیگر کتاب بسیار نفیس و خواندنی «المراجعات» تالیف علامه سید شرف الدین عاملی از علمای بزرگ شیعه است. این کتاب، مکتوب مناظره ایشان با یکی از علمای سنی مذهب «شیخ سلیم بشری مالکی» از علمای الازهر مصر است.
در این کتاب می بینیم که مناظره ایشان درحالی که بیان کننده مبنایی ترین اعتقادات شیعه و مسئله امامت است و در آن تمام معتقدات اهل سنت در مورد خلافت مورد نقد و اشکال قرار گرفته است اما بدون این که کوچکترین شائبه ای از توهین به کسی در آن به مشام برسد، انجام گرفته است. این کتاب الگویی زنده و گویا از سیره اهل بیت علیهم السلام در برخورد با اهل سنت است.
با خواندن این کتاب خواهیم فهمید که چگونه می توان بدون هتک حرمت و تحریک عواطف اهل سنت بر اصول خود پافشاری کرد، و به اختلافات فرقه ای دامن نزد.یاسر الحبیب از جمله عوامل تشیع انگلیسی است که با راه اندازی شبکه فدک و متاسفانه تحت حمایت و رهبری فکری سید صادق شیرازی و امکانات دولت بریتانیا به اهانت به مذاهب مختلف مسلمانان می‌پردازد.
منبع: بولتن نیوز
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.