خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

جان و مال یک غیر شیعه همانند یک مرجع تقلید باید حفظ شود

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار دبیر کل  و مدیران  مجمع جهای تقریب مذاهب اسلامی، طی سخنانی اظهار داشتند: اگر به دستورات شرع عمل کنیم که رفتار با مسلمان چه باید باشد، خود شهادتین چه آثاری دارد، اگر عامه بفهمند دستورات این مذهب را که فرمود: صلّوا فی مساجدهم- در مساجد آنها نماز بخوانید، عیادت کنید مرضای آنها را، احوال بپرسید از غُیّب آنها؛ اگر این دستورات علنی شود چه تألیف قلوبی پیدا می‌شود. این ها دین و مذهب ما را نشناختند.

ایشان تصریح کردند: ناموس یک بدوی، عرضش، مالش، جانش همانند جان و مال و عرض یک مرجع شیعی است. همانطوری که جان و مال و عرض یک مرجع شیعی باید حفظ شود، آن هم باید حفظ شود، در این حد. این یک بحث است، چقدر هم عریض و طویل از جهت معاشرت با آنها.

این مرجع تقلید تأکید کردند: معاشرت یک باب است، عیادت کنید از مریضاشان. اگر حمله شود به خانه یک بدوی از آنها از نظر شرعی با حمله به بیت مراجع شیعه برابر است. این رفتار ما، ان شاءالله با این روش عمل شود.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در پایان خطاب به آیت الله اراکی اظهار داشتند: واقعا ما پدر شما را فراموش نمی کنیم، به قانون توارث آنچه در او بوده لا محاله به شما منتقل شده ان شاءالله، توفیقات شمارا از خدا مسئلت داریم. این بیت متعلق به شماست، هر موقع فرصت داشتید تشریف بیارید…صحبه اربعین یوماً قرابه فکیف بصحبه سبعین سنه، ما با مرحوم ابوی شما سال‏ها قرین بودیم.
منبع: حوزه

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.