خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

با توسعه بدعت نزد وهابیت، دوچرخه در عربستان “مرکب الشیطان” نامیده شد

به گزارش ادیان نیوز، معظم له صبح امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم به روایتی از رسول اعظم(ص) اشاره کردند و گفتند: حضرت در این حدیث فرمودند: «أبیَ اللهُ آن یقبلَ عملَ صاحبِ بدعهٍ حتیّ یدع بدعتَه/ خداوند عمل بدعت گذار را تا وقتی که دعوت به بدعتش می کند قبول نمی کند».
ایشان با اشاره به اینکه بدعت یکی از مسائل مهم در اسلام است که در آن افراط و تفریط واقع شده است، اظهار داشتند: بدعت به معنای مسائل تازه است؛ البته گاهی تازه عرفی است که مانعی برای آن نیست؛ همانند ساختن مساجد به سبک خاص یا برگزاری مراسم هفتم و چهلم برای اموات یا جشن برای میلاد اهل بیت(ع).
این مرجع تقلید ادامه دادند: اما امروز عده ای از وهابیون تفاوت میان بدعت عرفی و شرعی را متوجه نشده و می گویند برای میلاد ائمه طاهرین(ع) جشن نگیرید.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: آنها بدعت را آنچنان توسعه دادند که با مشاهده دوچرخه در عربستان سعودی، آن را «مرکب الشیطان» نامیدند.
این مفسر قرآن کریم خاطرنشان ساختند: نکته ای که باید در مسئله بدعت به آن اشاره کرد این است که متأسفانه امروز برخی از افراد، بعضی از مسائل را به مباحث دینی چسبانده و کارهای جدید انجام می دهند که بدعت می باشد.
این استاد برجسته حوزه تصریح کردند: ما نباید چیزی را از خود بر احکام خدا اضافه کنیم؛ چراکه انجام عبادیات یا باید تحت عنوان عمومات باشد؛ یا دلیل خاص بر انجام آن داشته باشیم.
معظم له در پایان بیان داشتند: اگر بدعت در دین سرایت کند، چهره آن را تغییر خواهد داد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.