خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نجیب رزاق: اسلام دین صلح است نه خشونت

به گزارش ادیان نیوز، به نقل از روزنامه فری مالزی تودی، «نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی گفت: «اسلام دین صلح است، نه بی رحمی و خشونت.»
 
او در مسجدی در شهر «کوچینگ» مرکز ایالت «ساراواک» گفت: ما نمی خواهیم تعریف کشور اسلامی به مبارزه میان مسلمانان تبدیل شود زیرا اسلام دین صلح است.او ادامه داد اسلام دین خشونت نیست بلکه به ادیان دیگر احترام می گذارد.
 
او مدعی شد که بحث بر سر تعریف «کشور اسلامی» به درگیری بین مسلمانان در کشورهای دیگر منجر شده است.نجیب همچنین در آستانه یک انتخابات محلی مهم در ایالت ساراواک به حاضران در مسجد اهمیت رهبری در اسلام را یادآوری کرد.
 
وی افزود: این رهبری است که تعیین کننده موفقیت است. رهبری نمی تواند از اسلام جدا باشد. اگر ما می خواهیم از اسلام محافظت کنیم، باید بر رهبری تاکید کنیم چرا که اگر ما یک رهبری ضد اسلام را انتخاب کنیم، عواقب بدی خواهد داشت.
 
او گفت: بنابراین با دقت فکر کنید. من نمی خواهم مبارزات انتخاباتی در مسجد انجام شود، بلکه اصل کار مهم است یعنی باید در جهت تامین منافع اسلام صورت گیرد.نجیب اعلام کرد که به زودی مسجد جدیدی در منطقه ساخته خواهد شد که با توجه به افزایش جمعیت مسلمانان، جایگزین این مسجد خواهد شد.
 منبع: خبرگزاری شبستان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.