خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

وطن جدید برای انتقال یهودیان / عکس

به گزارش ادیان نیوز، پیشنهاد خانم ناز شاه از اعضای حزب کارگر انگلیس مبنی بر انتقال اسراییل به آمریکا به عنوان تنها راه حل نزاع اعراب و اسراییل که به کناره گیری وی از دولت در سایه و همچنین معلق شدن او از حزب کارگر انجامید همچنان در فضای مجازی میان کاربران شبکه های اجتماعی مورد بحث و جدل قرار دارد.
این نماینده پارلمان انگلیس در سال ۲۰۱۴ یعنی قبل از عضویتش در مجلس عوام انگلیس پستی را همراه با تصویر گرافیکی در صفحه شخصی خود در فیس بوک به اشتراک گذاشته بود که نقشه جغرافیایی رژیم صهیونیستی را در دل جغرافیای آمریکا نشان می داد. وی در این پست نوشته بود که اسرائیل باید به آمریکای شمالی منتقل شده و به عنوان ایالت پنجاه و یکم ایالات متحده پذیرفته شود، تا از این طریق مشکل خاورمیانه حل شود. این پست او که در آن زمان شاید مورد توجه واقع نشده بود بلافاصله پس از انتخابش به عنوان نماینده پارلمان از سوی کاربران فضای مجازی دست به دست گشت تا در نهایت لابی صهیونیستی در انگلیس را به صرافت انداخت تا با اعمال فشار بر رهبر حزب کارگر فعالیت های او را معلق نماید. به رغم این اما پیشنهاد او همچنان در شبکه های اجتماعی منتشر شده و بحث و بررسی هایی در این باره انجام می گیرد.
بر روی نقشه پیشنهادی خانم ناز شاه نماینده مجلس عوام انگلیس برای آینده اسراییل نوشته شده بود: راه حل نزاع اسراییلی – فلسطینی، انتقال اسراییل به ایالات متحده آمریکا است. انتقال اسراییل به آمریکا هزینه کمتری در مقایسه با کمک های آمریکا به اسراییل به واشنگتن مترتب خواهد کرد بنابراین این انتقال هم خوب است و هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
متن کامل نوشته های خانم ناز شاه بر روی پست گرافیکی بالا به شرح زیر است:
راه حلی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین
اسرائیل را به ایالات متحده منتقل کنید
استدلال:
– اسرائیلی‌ها عزیزترین افراد برای آمریکایی‌ها هستند.
– آمریکایی‌ها با آغوش باز اسرائیلی‌ها را به خانه‌های خود راه می‌دهند.
– آمریکا اراضی بسیاری دارد که به اسرائیل اختصاص دهد تا اسرائیل ایالت پنجاه و یکم این کشور شود.
 – اسرائیل می‌تواند یک «کشور یهودی» کاملا امن داشته باشد که با ایالات دوست احاطه شده است.
– آمریکا دیگر مجبور نخواهد بود که از جیب مالیات‌دهندگان سالی ۳ میلیارد دلار برای توان دفاعی اسرائیل خرج کند.
– برای جابجایی به هزینه‌ای کمتر از سه سال از بودجه نظامی، نیاز است.
– فلسطینی‌ها زندگی و زمین‌شان را پس می‌گیرند.
 – خاورمیانه، بدون مداخله خارجی، بار دیگر آرام و صلح‌آمیز خواهد شد.
– قیمت نفت کاهش می‌یابد، تورم پائین می‌آید و تمام جهان خوشحال می‌شوند.
لابی‌های اسرائیلی بعد از بازنشر این مطلب توسط رسانه‌ها، اظهارات نازشاه را «یهودی ستیزی» توصیف کرده و خواستار تعلیق عضویت وی در حزب کارگر شدند.
موضوع ایجاد وطنی برای یهودیان اولین بار توسط “تئو دور هرتزل ” خبرنگار و نویسنده فرقه صهیونیست  دانمارکی الاصل مطرح شد. وی به کمک روسای دولت استعماری انگلیس و سایر قدرتهای خارجی قرن ۱۹ کنفرانسی متشکل از ۳۰۰ نفر از اندیشمندان و متفکران صهیونیست به نمایندگی از سوی ۵۰ جمعیت یهودی برگزار نمود.
در این کنفرانس که کاملا سری در شهر بال سوئیس به سال ۱۸۹۷ برگزار شد  “تئودور هرتزل” با توجه به تغییرات اوضاع سیاسی به سود غرب و به زیان شرق مکان تاسیس یک وطن یهودی را مورد بررسی قرار داد و در همان سال کتابی به نام “دولت یهود ” به رشته تحریر در آورد ، که در آن از یهودیان خواسته بود که با توجه به اینکه هر ملتی برای خود سرزمین و دولتی دارد ، اینان نیز دولت یهود را در یک سرزمینی تشکیل دهند.
آرژانتین،‌ اوگاندا و فلسطین مناطقی بود که برای تاسیس این وطن ادعایی پیشنهاد شد. لیکن نظر به برنامه های استعماری دولت انگلیس در آن زمان بابت فروپاشی امپراطوری عثمانی و همچنین نیاز مبرم به منابع انرژی فراوان خاورمیانه از جمله نفت که استراتژیک ترین انرژی محسوب می شد در نهایت توطئه تاسیس وطن پیشنهادی هرتزل در فلسطین مورد موافقت واقع شد و انگلیسی ها با انتشار سندی تحت نام «وعده بالفور» (۱۹۱۷)مقدمات تاسیس اسراییل در فلسطین را فراهم کردند و در نهایت با پایان دادن به قیمومیت خود درفلسطین (۱۵ می ۱۹۴۸) اجازه تاسیس این رژیم را در خاک فلسطین اعطا کردند.
فلسطینی ها از ان زمان تاکنون این روز را روز نکبت (روز فاجعه) نامگذاری کردند و هربار ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۵ می) با برگزاری همایش ها و تحصن هایی یاد و خاطره فلسطینی هایی که به سبب این فاجعه کشته و آواره شدند را گرامی می دارند. در زمان تاسیس اسراییل بیش از ۷۰۰ هزار فلسطینی از خانه و کاشانه خود رانده شدند که جمعیت کنونی این رانده شدگان الان بالغ بر ۵ میلیون نفر است. فلسطینی ها هر بار انگلیس را مسبب همه بدبختی ها و آوارگی های خود می دانند.
منبع: فارس
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.