خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسلام را از غربت نجات دهیم

به گزارش ادیان نیوز، خطبای جمعه لبنان در نمازجمعه این هفته ضمن اشاره به مسائل داخلی لبنان، نیم نگاهی به تحولات منطقه ای داشتند و از تروریستهای تکفیری به عنوان جریانی خطرناک که پایبند به تعهدات نیست یاد کردند. آنها به هدف مشترک صهیونیستها و تکفیری ها اشاره و خاطر نشان کردند: آنها وحدت و مقاومت اسلامی را نشانه رفته اند.

شیخ قبلان: اسلام را از غربت نجات دهیم
آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: اسلام دین عدالت و خیر و محبت و راه درستی است که منجر به صلح و پیروزی و آسایش می شود. آنچه ما امروزه از قتل و تروریسم و تکفیر شاهد آن هستیم، هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و به ضرر اسلام و پیشرفت و عدالت آن است.
وی افزود: ما باید اسلام را از غربت نجات دهیم و راهمان را اصلاح کنیم و همچون صالحان و باتقوایان گام برداریم و عمل کنیم.
شیخ قبلان با انتقاد صریح از جنایتهایی که گروه های تکفیری به نام اسلام در منطقه انجام می دهند گفت: این افترا و دروغی که به اسلام نسبت داده اند، ساخته و پرداخته شیطان است؛ لذا ما باید مراقب باشیم.

تکفیری ها و صهیونیستها، وحدت و مقاومت اسلام را نشانه رفته اند
وی از رهبران جهان عرب و اسلامی خواست تا متوجه خطراتی باشند که پیرامون ماست و گفت: ما باید دوباره پل‌های همکاری و مشورت را پایه ریزی کنیم و پیوندهای همیاری و همکاری را بر پایه نیکی و تقوا بنا سازیم و کینه ها و دشمنی ها را کنار بگذاریم تا گزینه گفتگو وسیله ای برای حل بحران های سوریه و یمن و عراق باشد. این گزینه می تواند راه‌حل های مسالمت آمیز را به همراه داشته باشد و امنیت و ثبات را به کشورهایمان بازگرداند و مانع خونریزی شود.
شیخ قبلان در ادامه گفت: ملت ما باید از خونریزی های دوباره که تروریست های تکفیری برای خدمت به دشمن صهیونیستی مرتکب آن می شوند، دوری کنند. تروریست‌ها و صهیونیست‌ها با اقدامات خود در پی انتشار کشتار و ویرانی و سرکوب ساختن مراکز قدرت ملت ما بوده و در رأس آن، وحدت و مقاومت اسلامی را نشانه رفته اند.
هشدار روحانی اهل سنت به دارالافتاء لبنان
شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت و عضو جمعیت علمای مسلمان لبنان هم در خطبه های نماز جمعه، بخشنامه صادره از مدیریت اوقاف اسلامی را مبنی بر دعوت از خطبای مساجد برای تبلیغات گروه سیاسی معین و مرتبط با انتخابات بیروت، محکوم کرد.
وی افزود: این بخشنامه دلیلی بر حجم مشکلاتی است که این گروه در آن غوطه ور شده است. این گروه تلاش می کند تا با تسخیر مساجد و منابر اهداف سیاسی خود را دنبال کند. ما دارالافتاء را از اینکه ابزاری در دست تاجران سیاست باشد، برحذر می داریم.
شیخ حبلی خواست تا نقش کثیفی که هم‌پیمانان منطقه ای و بین المللی “جریان مستقبل” در حمایت از گروهک های تروریستی بازی می کنند، رسوا کنند و گفت: این گروهک ها به بمباران شهروندان و کشتار روزانه ده‌ها تن از آنان دست می زند.
شیخ نابلسی: حامیان تروریسم به آتش بس پایبند نیستند
آیت الله شیخ عفیف النابلسی هم در خطبه های نماز جمعه در شهر صیدا در رابطه با پرونده سوریه اظهار کرد: مشخص شد که حامیان تروریسم به آتش بس پایبند نبودند و از دو هفته پیش تاکنون حملاتی را ترتیب داده اند که منجر به قربانی شدن ده ها تن از شهروندان به ویژه در حلب شد.
ایشان افزود: رسانه تروریستی تصاویری دروغین و گمراه کننده از واقعیت  را نشان داد؛ تصاویری که از زمان بحران سوریه اقدام به تبلیغ آن می کنند و به وسیله آن اقدام به تجارت با خون کودکان و زنان نمایند.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.