خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دشمن از اسلام مقتدر و شجاع می‌ترسد

به گزارش ادیان نیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع شرکت‌کنندگان در سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ایمان به خدا و کفر به طاغوت را مبنای اصلی و واقعی اقتدار دانستند و با تأکید بر اینکه آمریکا «طاغوت اعظم» و «شیطان اکبر» است، گفتند: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ی علما، روشنفکران و نخبگان، «روشنگری» و «جهاد تبیینی» در قبال فریب‌کاری‌های طواغیت است و امت اسلامی نیز باید فریب وعده‌های قدرت‌ها را نخورد و از تهدیدهای آنها هم نهراسد.
رهبر انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران این مسابقات، قرآن را محور «وحدت امت اسلامی» خواندند و افزودند: در شرایطی که سیاست‌های استکبار بر ایجاد اختلاف و درگیری میان مسلمانان استوار است، امت اسلامی باید با تمسک به این نعمت بزرگ الهی در مسیر وحدت و انسجام حرکت کند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از برکات جلسات قرآنی را انسِ قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان با قرآن برشمردند و خاطرنشان کردند: امت اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند تعالیم و مفاهیم و معارف قرآن است زیرا واقعیات زندگی مسلمانان، فاصله‌ی زیادی با قرآن دارد.
ایشان با اشاره به تلاش گسترده‌ی قدرت‌های طاغوتی برای ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی، گفتند: آنها می‌دانند که اگر مسلمانان قدرت داشته باشند و صدای آنان رسا و بلند باشد، قادر به ظلم به ملت‌ها نیستند و موضوع فلسطین به‌عنوان غصب یک کشور اسلامی به فراموشی سپرده نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، رمز غلبه بر این توطئه‌ها را تمسک به قرآن و به‌دست آوردن مبانی اصلی قدرت دانستند و افزودند: قدرت واقعی در «ایمان و پایداری» و «کفر به طاغوت» است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اظهار تأسف از تمسک برخی کشورهای اسلامی به طاغوت به جای تمسک به خدا، تأکید کردند: کشورهایی که در منطقه، مجری سیاست‌های آمریکا هستند، در واقع به امت اسلامی خیانت و زمینه‌ی نفوذ آمریکا را فراهم می‌کنند.
ایشان، ایمان و پایداری ملت ایران و ایستادگی آنان در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا را عامل اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانستند و تأکید کردند: علت هراس قدرت‌ها از ملت ایران و انواع توطئه‌ها ضد این ملت، اقتدار بر مبنای اسلام است و دشمن از «اسلام مقتدر» و «اسلام شجاع» می‌ترسد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مواضع و عملکرد صادقانه‌ی جمهوری اسلامی ایران، عامل اصلی تاثیرگذاری ایران در میان مسلمانان و یکی دیگر از عوامل اقتدار نظام اسلامی است، خاطرنشان کردند: تاکنون نه وعده‌های طواغیت توانسته ملت ایران را فریب دهد و نه تهدیدهای آنها موجب ترس ملت شده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از نیازهای مبرم دنیای اسلام را، فریب نخوردن در قبال وعده‌های قدرت‌ها و نهراسیدن از تهدیدهای آنها دانستند و افزودند: امروز مهم‌ترین وظیفه‌ی همه در امت اسلامی به‌ویژه علما، روشنفکران و تحصیل‌کردگان کشورهای اسلامی، مبارزه برای روشنگری و جهاد تبیینی درباره‌ی حقایق دنیای اسلام است.
ایشان، ظهور گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه و ایجاد جنگ و اختلاف میان مسلمانان به نیابت از دشمنان را نتیجه‌ی گمراهی و فقدان روشنگری برشمردند و گفتند: باید از محافل قرآنی برای روشنگری استفاده کرد و کسانی که از کشورهای مختلف به این محافل می‌آیند، باید ملت‌های خود را ارشاد و آگاه کنند.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه کمک و نصرت الهی منوط به حرکت ملت‌های اسلامی است و این حرکت در گرو جهاد تبیینی است، خاطرنشان کردند: تردیدی وجود ندارد که «جبهه‌ی کفر» سرانجام در مقابل «جبهه‌ی اسلامی مبارز و مجاهد» وادار به عقب‌نشینی خواهد شد.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی نماینده‌ی ولیّ فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، شعار سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را «یک کتاب، یک امّت» خواند و گفت: در این دوره از مسابقات ۱۳۰ نفر در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن از ۷۰ کشور شرکت کردند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای فاجعه‌ی منا به‌ویژه شهدای قرآنی، خاطرنشان کرد: حضور قاریان روشندل از کشورهای مختلف برای نخستین بار، تجلیل از خانواده‌های شهدای قرآنی و شهدای مدافع حرم، فراخوان مقالات و پژوهش‌های قرآنی و برپایی نمایشگاه و محافل قرآنی از جمله فعالیت‌های انجام‌گرفته در سی و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.
منبع: khamenei.ir
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.