خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دروزی ها نیز از معتقدان به مهدویت هستند

به گزارش ادیان نیوز، شیخ “بیان زید سکیکر” از علمای کشور سوریه در همایش دکترین مهدویت که در مدرسه عالی امام کاظم(ع) برگزارشد، با ذکر این مطلب که ما موحدین دروز (فرقه مذهبی) از نسل دولت فاطمی هستیم، گفت: دولتی که در مصر و در عصر منصور بنا شد، این برای ما شرف است که دانشگاه الازهر را دولت فاطمی بنا کرد، ما گروهی از مسلمانان هستیم که عقیده توحید را داریم.
وی افزود: البته ما نمی‌خواهیم که به ما دروز گفته شود و این خواسته را داریم که از سوی دیگران، موحدین خوانده شویم، زیرا موحد بودن را افتخار خود می دانیم.
این عالم دروزی  سوری با ذکر این مطلب که دعوت موحدین در دولت فاطمی از سوی مبلغین در مناطق مختلف جهان منتشر شد، گفت: ما به عنوان موحدین به مسئله مهدویت اعتقاد کامل داریم و به این حدیث باور داریم که هر کس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.
سکیکر در خصوص اعتقادات این فرقه نیز اظهارکرد: دروزی‌ها، گروهی از مسلمانان بوده و پیرو یک دین جدید نیستیم، بلکه مذهب موحدین دروز یکی از مذاهب اسلامی است و اعتقاد کامل به مسئله امام مهدی(عج) داریم، تمام ادیان آسمانی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که یک منجی در آخرالزمان می‌آید، گرچه پیروان ادیان مختلف در خصوص جزئیات این مسئله و اسم این منجی با هم اختلاف دارند، اما همه معتقد هستند که منجی در آخرالزمان برای برقراری عدل می‌آید.
وی افزود: عقیده مهدویت در میان موحدین در روز ریشه‌دار است و این مسئله در زندگی آنها متجلی است، البته تشریح جزئیات این مسئله موضوعی طولانی است و نیاز به بحث مفصل دارد.
منبع: حوزه
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.