خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

استخدام مشاوران فرهنگی مسلمان در هالیوود

به گزارش ادیان نیوز،کاراکترهای مسلمان در فیلم های هالیوودی همواره دو چهره دارند یا تروریستند و یا انسانهای خوبی هستند که کمک میکنند تا غربی ها بر مسلمانان بد غلبه یابند و پیروز شوند. در هر دو حالت سینمای هالیوود به خصوص بعد از یازده سپتامبر همواره تصویری محدود و متعارض از مسلمانان نشان داده است.
اما هالیوود سرانجام تصمیم گرفته است با استخدام مشاوران فرهنگی مسلمان چهره واقع بینانه‌تری از مسلمانان ارائه دهد. به همین جهت با دعوت از شورای روابط عمومی انجمن مسلمانان آمریکا و دیگر شبکه های دانشگاهی و غیر دانشگاهی، سیاستمداران و متخصصان مطالعات دینی مسلمانان، فراخوانی برای جذب مسلمانان در بخشهای مختلف سینمای هالیوود در مقام مشاوران فرهنگی منتشر کرده است تا با لحاظ مشاوره‌های فنی آنها درباره سبک و شیوه ندگی مسلمانان در کشورهای اسلامی چهره دقیق تری از اسلام بهنمایش بگذارد. قرار است این افراد مشاوران فرهنگی فیلمنامه نویسی باشند و در مواردی نیز به نحوه تلفظ اسامی عربی نظارت کنند.
میشل ولف دستیار کارگردان Most در این باره گفت در سالهای اخیر گرایش تلویزیون و سینمای آمریکا به ساختن فیلمهایی که به نقش مسلمانان در جامعه امروز آمریکا میپردازند بسیار زیاد شده است. دیگر وقت آن رسیده است که ما درباره مردمی که بخصوص از دهه هفتاد حضور پر رنگ تری در جامعه آمریکا داشته اند بیشتر بدانیم و سبک زندگی و عقاید آنها را دقیق تر بشناسیم. وی افزود تا کنون فیلمهایی که با مشاوره متخصصان مسلمان ساخته شده است از موفقیت بسیاری برخوردار بوده و این نشان میدهد که نگاه سیاه و سفید سینمای آمریکا به مسلمانان تا چه حد نادرست و ناکافیست.
منبع: موسسه گفتگوی ادیان
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.