خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قبطی‌ها تنها به همراه برادران عرب‌شان به قدس سفر می‌کنند

به گزارش ادیان‌نیوز،‌ اسقف تئودورس دوم، پاپ قبطی‌های جهان در گفت وگو با برنامه‌ای که از شبکه ماهواره‌ای دریم ۲ پخش شد، گفت: کلیسا با اهانت جریان‌های تندرو به شیوه متمدنانه برخورد خواهد کرد. کلیسای قبطی‌های مصر در راستای ایفای نقش اجتماعی تلاش خواهد کرد و همین‌طور سعی خواهد کرد که نقش سیاسی داشته باشد.
وی تصریح کرد که قبطی‌ها از ۲۳ ژوئیه تاکنون در حاشیه بودند و آن بر روحیه قبطی‌های داخل مصر تأثیر گذاشته و نقش آن‌ها را کم‌رنگ کرده است.

وی تأکید کرد: ربودن دختران قبطی بحران بزرگی برای قبطی‌ها است. چرا دختران قبطی باید ربوده شوند؟ این مسئله عاقلانه نیست و علت آن قانون و جامعه است و ما باید قانونی را برای پایان دادن به این بحران تصویب کنیم.

اسقف تئودورس دوم عنوان داشت: هیچ قبطی حق سفر به قدس را ندارد مگر این‌که همراه با مسلمانان به آن‌جا برود. ما هرگز هیچ‌کس را تشویق به این سفر نکرده‌ایم، چرا که نمی‌پذیریم قبطی‌ها به برادران عرب خود خیانت کنند.

پاپ قبطی‌های جهان عنوان داشت: توافقنامه‌ای بین دولت‌ها امضا شده اما در سطح مردمی، مصری‌ها عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نمی‌پذیرند، لذا اجازه دادن برای سفر تعداد معینی از قبطی‌ها به قدس امری مستحب نیست و خیانتی به بخش اعظم ملت مصر است که ما آن را نمی‌پذیریم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.