خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

عبارت «تروریست مسیحی و اسلامی» از رسانه های روسیه حذف شود

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، ویتالی میلونوف، نماینده دومای دولتی روسیه (از حزب روسیه واحد) در نامه‌ای خطاب به میخائیل سیسلاوینسکی رئیس آژانس فدرال چاپ و ارتباطات جمعی خواستار جلوگیری از به کار بردن عبارت «تروریست مسیحی و اسلامی» در رسانه‌ها و انتشارات این کشور شد.

در این خطابه آمده است: از شما تقاضا دارم که استعمال عبارت تروریسم مسیحی و تروریسم اسلامی را در رسانه‌های گروهی و انتشارات فدراسیون روسیه ممنوع اعلام نمایید.

ویتالی میلونوف هم‌چنین خاطرنشان شد: اقلیت لیبرال مستبد که در رسانه‌های گروهی تأثیر و نفوذ دارند، در تلاش هستند که اصطلاحات بدبینانه و خطرناک مرتبط با تعلق مذهبی و ظهور افراطی‌گری را به جامعه ما تحمیل کنند.

این نماینده دومای دولتی بر این باور است که تحمیل ترکیبات کذب باعث تحریک و شعله‌ور شدن تفرقه مذهبی و عدم تحمل جامعه خواهد شد. وی تأکید کرد: این اقدامات، مغرضانه یا سهوی، نه تنها با واقعیت مطابقت ندارد، بلکه مغایر با قوانین فدراسیون روسیه است. در خوشبینانه‌ترین حالت، این امر باعث بی‌ثباتی شهروندی در کشور می‌شود.

ویتالی میلونوف در پایان افزود که غنای فرهنگی و میراث تاریخی روسیه در کل بر پایه اصول مسیحیت، اسلام، یهودیت و بودایی بنا شده است. وی تأکید کرد: مرتبط نمودن دین و تروریسم، کذب و انحراف است که نیازمند اطلاع‌رسانی نگرش صحیح از سوی دولت است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.