خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مخالفت با ساخت بزرگ‌ترین مسجد در شمال ایتالیا

شهرداری شهر «سستو سن جووانی» ایتالیا مخالفت خود را با اعطای مجوز برای طرح ساخت بزرگ‌ترین مسجد در شمال این کشور اعلام کرد.
به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان، شهرداری شهر سستو سن جووانی در استان میلان با اعطای مجوز ساخت بزرگ‌ترین مسجد در شمال این کشور مخالفت کرد. این در حالی است که انجمن‌های اسلامی استان میلان ایتالیا قصد دارند نسبت به این تصمیم اعتراض کنند.
تلویزیون دولتی ایتالیا، اعلام کرد: در نشستی که شورای این شهر در ناحیه «لمباردی» برگزار کرده، علیه این طرح رای‌گیری شد. علت نپذیرفتن این طرح، نقض‌های مکرر و جدی در پرداخت تعهدات شهری مرکز اسلامی محلی با ارزش ۲۷۰ هزار یورو بوده است.
مرکز اسلامی محلی کار نظارت بر این طرح را بر عهده دارد. قرار بود این مسجد بزرگ در شمال ایتالیا برای ۸۱ هزار نفر ساکن این منطقه ساخته شود. این مسجد قرار بود در مساحت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شود و مکانی برای اقامه نماز، کتابخانه، رستوران، فضای سبز و پارکینگ داشته باشد.
انجمن‌های اسلامی استان میلان در ناحیه لمباردی در بیانیه‌ای اعلام کردند که در دادگاه اداری منطقه‌ای به این تصمیم اعتراض خواهند کرد.
داریو ناردیلا؛ شهردار فلورانس، یکی دیگر از شهرهای ایتالیا نیز ماه گذشته پس از مذاکره با مسلمانان تصمیم گرفت اجازه ساخت مسجد به جای پادگان نظامی را به آنان ندهد. این پادگان در سال ۲۰۰۸ میلادی جزو املاک شهرداری قرار گرفته است.
بر اساس سرشماری‌های مرکز آمار ملی ایتالیا، اسلام دومین دین بعد از مسیحیت کاتولیک در ایتالیا محسوب می‌شود. دو میلیون و ۷۰۰ هزار مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند و این کشور دست‌کم دارای ۷۰۰ مسجد است که بزرگ‌ترین آن در رم قرار دارد.
یادآور می‌شود؛ شهر سستو سن جووانی در استان میلان در ناحیه لمباردی در شمال کشور ایتالیا واقع شده ‌است.
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.