خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نظرات قیلیچ‌داراوغلو درباره علوی‌گری

به گزارش ادیان‌نیوز به نقل از مطبوعات ترکیه، قیلیچ‌داراوغلو این سخنان را در واکنش به سخنان حسین آیگون نماینده مجلس از شهر علوی‌نشین تونجلی که گفته بود علوی‌گری یک دین است،‌ گفته است.
وی می‌گوید: من مخالف ورود دین به سیاست هستم.  هیچ معیاری برای سنجیدن باورهای دیگران وجود ندارد. وارد شدن یک سیاستمدار به ارتباط معنوی و احساسات والا بین خداوند و بنده صحیح نیست. نباید این احساس پاک و باور را آلت دست سیاست کرد.هرکس می‌تواند آزادانه عقیده خود را داشته باشد و به عقیده دیگران احترام بگذارد.
قلیچ‌داراوغلو در ادامه گفت: اسلام و مسلمانی عرصه‌ای برای حضور قوی تصوف، دین‌باوران،‌احساسات معنوی است. این آموزه‌های را می‌خوانیم و می آموزیم و در دنیای معنوی خود زندگی می‌کنیم اما آن را ابزار سیاست نمی کنیم. در این صورت در حق مولانا و حاجی بکتاش و ساری سالتوق و عاشق سمّانی و قاراجا اوغلو ظلم کرده‌ایم زیرا آن‌ها هرگز وارد سیاست نشدند. باورشان را با فلسفه بشریت درآمیختند و راه حرکت صحیح در جامعه برای رسیدن به آینده را نشان دادند.
گفتنی است قیلیچ‌دار اوغلو یک نظامی و رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق و رقیب حزب عدالت و توسعه است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.