خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیعیان ترکیه «عید غدیر خم» را جشن گرفتند

به گزارش ادیان‌نیوز،‌ این مراسم از سوی بنیاد فرهنگ و همبستگی اهل‌بیت که مرکز آن در شهر حاتای قرار دارد، همه ساله در این شهر برگزار می‌شود.

«محرم اینجه» سخنگوی پارلمانی حزب جمهوریخواه خلق ترکیه که در این مراسم حضور داشت، در سخنانی گفت: درک و فهم اهل‌بیت(ع) به معنای از میان برداشتن تبعیض‌های قومی، دینی، نژادی و حفظ وحدت است.

وی با اشاره به این‌که مردم سرزمین ترکیه همواره عشق و علاقه خاصی به اهل‌بیت(ع) داشته و دارند، تأکید کرد: جهان امروز نیازمند صلح و دوستی است و داشتن عشق به اهل‌بیت(ع) نیز یکی از ارزش‌هایی است که باید به آن ارج نهاد.

اینجه با تأکید بر لزوم وحدت شیعه و سنی و تقویت برادری میان امت اسلامی گفت: ما جنگ میان مسلمانان را نمی‌خواهیم، ما تحولات سوریه را نمی‌خواهیم، سیاست آنکارا را در قبال دمشق قبول نداریم و شعار ما «صلح در وطن و صلح در جهان» است.

«علی یرآل» رئیس بنیاد فرهنگ و همبستگی اهل‌بیت ترکیه نیز در سخنان خود با اشاره به این‌که مراسم یاد شده که همه‌ساله در حاتای برگزار می‌شود، جنبه بین‌المللی یافته است، گفت: آنانی که در چهارده قرن گذشته از درک خصایص علی(ع) عاجز بوده‌اند، امروز نیز ما را درک نمی‌کنند.

یرآل افزود: دوستی و برادری علوی‌ها و سنی‌ها همیشه وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد.

وی با اشاره به رخدادهای اخیر در سوریه گفت: سوریه و ترکیه دو برادر از یک خانواده بزرگ هستند و کسی نمی‌تواند با بهانه‌های بی‌اساس ما را وارد جنگ با برادران‌مان کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.