خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تفتیش عقاید در کنگره آمریکا ممنوع

تفتیش عقاید در کنگره آمریکا ممنوع/ مسلمان و مسیحی برابرندبه گزارش ادیان‌نیوز به نقل از روزنامه The Hill؛ فلیک با اشاره به اظهارات سال ۲۰۰۶ «روی مور» قاضی وقت دادگاه عالی آلاباما، نامزد شدن او برای مجلس سنا و به طور کلی رویه حزب جمهوری‌خواه را که ریاست کنونی آن به دست دونالد ترامپ است، مورد انتقاد قرار داد.
روی مور، قاضی سابق دادگاه عالی آلاباما در حال حاضر در حال رقابت برای کرسی سنای آمریکا از ایالت آلاباما است که پس از دادستان کل شدن «جف سشنز» خالی شده است.
فلیک در اعتراض خود علیه روی مور گفت: اینکه یک قاضی با انتشار نظر شخصی خود ممنوعیت عضویت مسلمانان در کنگره را به خاطر دین اعلام کند، اشتباه است و چنانچه همین قاضی نماینده حزب من برای سنا باشد، باید همه ما را نگران کند.
وی گفت: تفتیش عقاید جایی در کنگره آمریکا ندارد. دفاع از پیروان ادیان، چه مسلمان و چه مسیحی، که با تبعیض ناعادلانه مواجه هستند، وظیفه همه ما است و از همه ما سیاستمداران صرف نظر از حزبمان عمل به این وظیفه انتظار می‌رود.
مورد در سال ۲۰۰۶ هنگامی‌که «کیت الیسون» به عنوان یک نماینده مسلمان در حال ورود به مجلس نمایندگان بود، در اظهاراتی که نشان‌دهنده ناآگاهی از قرآن و مفاهیم آیات آن بود، اعلام کرد: مسلمانان نمی‌توانند هم مسلمان باشند و هم برای اجرای قانون اساسی آمریکا سوگند یاد کنند؛ زیرا قانون الله که در قرآن آمده مغایر با چنین امری است!
وی همچنین عنوان کرده بود که قوانین اسلامی با قوانین آمریکا مغایرت دارد و با گستاخی تمام و اهانت به قرآن، سوگند یاد کردن الیسون بر کلام وحی در زمان تصدی پست را به سوگند یاد کردن بر کتاب «نبرد من» هیتلر تشبیه کرده بود.
مور دیروز در جریان کمپین انتخاباتی خود برای ورود به سنا، با تکذیب سخنان قبلی خود، رسانه‌ها را به تغییر اظهاراتش متهم کرد.
منبع: ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.