خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بیانیه آیسسکو در آستانه روز جهانی «مدارا»

بیانیه آیسسکو در آستانه روز جهانی «مدارا»به گزارش ادیان نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی کویت «کونا»؛ سازمان علوم، فرهنگ و آموزش اسلامی(آیسسکو) دیروز (۲۲ آبان‌ماه) در آستانه روز جهانی مدارا که مصادف با ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان)  است، با صدور بیانیه‌ای بر ضرورت تقویت ارزش‌های تسامح و هم‌زیستی  و پایبندی همکاری به امنیت و صلح جهانی تأکید کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده؛ دین اسلام، برادری و ایجاد فرهنگ مدارا و زندگی توأم با صلح با ملت‌های مختلف جهان و مقابله با تعصب‌ورزی و دشمنی را بخشی از ارزش‌های والای خود می‌داند و فرهنگ مدارا، روحیه هم‌زیستی میان امت‌ها و ملت‌ها با وجود داشتن تفاوت در دیدگاه‌ها، رنگ‌ها و نژاد‌ها را تقویت می‌کند.
سازمان آیسسکو در این بیانیه تصریح کرد: جامعه جهانی باید با درگیری‌ها مخاطره‌انگیز ضد حقوق بشر مقابله کرده و برای تقویت ارزش‌های تسامح و مدارا برای نزدیکی دیدگا‌ه‌ها و برقراری ارتباط میان ملت‌ها در سایه احترام  متقابل و حفظ حقوق بشر تلاش کند.
آیسسکو از سازمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و سازمان‌های جامعه مدنی خواست تا نسبت به ترویج ارزش‌های مدارا با هدف تقویت هم‌زیستی، همکاری و هماهنگی برای تحقیق اهداف مشترک و برپایی نظام جهانی جدید بر اساس مدارا و ارزش‌های اخلاقی و مبانی والای انسانی کوشا باشند.
یادآور می‌شود که روز جهانی «مدارا» در سال ۱۹۹۶ میلادی به منظور تقویت ارزش‌های فرهنگ «مدارا» و به عنوان یک اصل بسیار با ارزش و پیش‌شرط ضروری برای صلح و رشد اقتصادی و اجتماعی همه ملت‌ها در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۶ میلادی تصویب شد./ایکنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.