خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

شیخ الازهر خواستار اقدامات بین المللی برای کمک به فلسطینیان و مسلمانان میانمار شد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، روزنامه ” رای الیوم” چاپ لندن روز دوشنبه نوشت: شیخ الازهر از جامعه بین المللی وقدرت های تاثیرگذار آن خواست تا به طور فعال برای ایجاد یک جهان خالی از گرسنگی ، فقر و حاشیه نشینی تلاش کنند.
وی افزود: گرسنگی در آفریقا، سرکوب وظلم و ستم در میانمار، اشغال فلسطین ، تلاش برای سلب حقوق مردم فلسطین و غارت مقدسات آنان مسائل مهمی هستند که باید در راس توجهات جهانی در سال جدید قرار گیرد.
الطیب بر لزوم فعالیت برای انتشار فرهنگ تسامح، همزیستی مشترک در همه جهان و از بین بردن همه اشکال نژاد پرستی، افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.
شیخ الازهر مصر چند روز پیش نیز بر اهمیت تدریس قضیه فلسطین در تمامی مراحل آموزشی تاکید کرد و گفت که تدریس قضیه فلسطین در مراکز آموزشی باعث می شود تا دانشجویان عرب مسلمان یا مسیحی کاملا از این موضوع مطلع شده و با دانستن اطلاعات در این زمینه به ادعاهای دروغین صهیونیست ها پی ببرند.
 دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ۶ دسامبر گذشته (۱۵ آذر ) شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و اعلام کرد زمینه انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به شهر قدس را فراهم می کند.
این تصمیم آمریکا با مخالفت های مردمی و رسمی عربی و اسلامی گسترده مواجه شد.
از ۲۵ آگوست گذشته (۳ شهریور) ارتش میانمار و شبه نظامیان تندرو بودایی بر علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در منطقه اراکان در غرب این کشور جنایات وحشتناکی مرتکب شدند.
جنایات مداوم علیه مسلمانان روهینگیا در سال های گذشته موجب شد نزدیک به ۸۲۶ هزار نفر به بنگلادش پناهنده شوند.
بر اساس گزارش های پزشکان بدون مرز ، دستکم ۹ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در منطقه اراکان در غرب میانمار در مدت یک ماه از ۲۵ اگوست (۲ شهریور) تا ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) به قتل رسیده اند.
منبع: ایرنا
گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.