خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست سالیانه «ارزش‌های دینی» گروه ۲۰ در ژاپن آغاز شد

به گزارش ادیان نیوز، العین نوشت: نشست سالیانه ارزش‌های دینی و انسانی برای گروه ۲۰ با عنوان «کار به‌منظور صلح، مردم و ستاره زمین: چالش‌هایی که گروه ۲۰ با آن مواجه است» با مشارکت سه نخست‌وزیر پیشین ایرلند، انگلیس و نیوزلند، نمایندگان سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی، آکادمیک‌ها و نمایندگان سازمان‌های گفتگو بین پیروان ادیان و فرهنگ‌ها در توکیوی ژاپن آغاز شد.

در این نشست همچنین پیام پاپ واتیکان قرائت شد. دو هزار شرکت‌کننده نیز در نشست‌های همایش تبادل تجربه‌ها و تهیه سفارش‌ها و توصیه‌های مناسب در این خصوص حضور دارند.

این نشست سالیانه با هدف بررسی اهمیت نقش ارزش‌های دینی و انسانی در زمینه توسعه پایدار، ایجاد شبکه‌ای از موسسه‌ها و نهادهای مؤثر برای گفتگو درباره موضوعات ارزش‌های دینی و انسانی و ارتباطش با سیاست، اقتصاد و مسائل اجتماعی برگزار می‌شود.

«فیصل بن عبدالرحمن بن معمر» دبیر کل مرکز جهانی گفتگوی بین پیروان ادیان و فرهنگ‌ها در مراسم افتتاحیه این نشست بر کمک‌های ویژه این مرکز جهانی در پشتیبانی از سیاست‌گذاران در موسسه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای ایجاد صلح و تقویت گفتگو بین ادیان تأکید کرد.

معمر گفت: اجلاس گروه ۲۰ سال آینده در عربستان برگزار می‌شود.

گفتنی است، گروه ۲۰ یک گروه اقتصاد بزرگ متشکل از وزرای اقتصادی و دارایی و مسئولان بانک‌های مرکز ۲۰ اقتصاد مطرح دنیاست.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.