خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کردستان؛ نماد وحدت عملی بین اقوام و ادیان

به گزارش ادیان نیوز؛ سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، چهارشنبه، ۲۲ خرداد در اجلاسیه یک هزار شهید شهرستان مریوان از سری برنامه‌های گرامیداشت کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان اظهار کرد: نگاه و تلاش نیروهای مسلح کشورمان، ایجاد و حفظ امنیت پایدار است و در این زمینه هیچ کوتاهی صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار و پیشرفت و آبادانی باید در دستور کار دولت و ارگان‌های مختلف باشد، افزود: تلاش نیروهای مسلح به ویژه سپاه، مردمی کردن امنیت است و بخش عمده‌ای از این مهم در مرزهای غربی و شرقی کشور به عهده نیروهای مردمی گذاشته شده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه بر ادامه راه شهدا تاکید کرد و افزود: با تلاش و مجاهدت‌ها و به برکت خون شهدا در طول جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دشمن واگذار نشد و این مهم نتیجه فداکاری نیروهای مسلح و نظامی از جمله سپاه، بسیج و ارتش است.

مردم کردستان به خوبی قدر امنیت را می‌دانند
پورجمشیدیان اعلام کرد: امروز هزاران جوان سنی مذهب و کُرد سلاح به دوش در کنار سپاه و نیروهای مسلح در راستای حفظ و ایجاد امنیت کشور تلاش می‌کنند بنابراین هدف ما واگذار کردن امنیت مرزها به خود مردم و نهادینه کردن آن است.

وی با اشاره به اینکه مردم کردستان به خوبی قدر امنیت را می‌دانند، چرا که در سال‌های آغازین انقلاب از جهات مختلف مورد هجمه دشمنان قرار گرفتند، گفت: این مردم شایستگی خدمات بیشتری را دارند و باید بیش از گذشته به مردم این خطه توجه شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه، هنر مردم کردستان را هنر مردان خدا و جانبازی در این راه اعلام کرد و افزود: هنر ایثارگری و فداکاری در راه خدا همواره در سرزمین ایران اسلامی و خطه غرب و شمال غرب کشور وجود داشته است.

کردستان دارای غنی‌ترین فرهنگ‌ها است 
وی بیان کرد: زبان، لباس و فرهنگ مردم کردستان هنر است و موسیقی کُردی جزو زیباترین جلوه‌های هنری محسوب می‌شود ضمن اینکه این سرزمین مقدس دارای غنی‌ترین و ارزشمندترین فرهنگ‌ها است.

پورجمشیدیان کردستان و مریوان را سرزمینی خاطره‌انگیز توصیف و اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس عملیات‌های بزرگی مانند عملیات والفجر ۴ در این منطقه اجرا شد که از موفق‌ترین و پرافتخارترین عملیات‌ها بود.

وی با بیان اینکه مردم کردستان و از جمله شهرستان مریوان دارای ویژگی منحصر بفردی هستند، یادآور شد: مردم این خطه در ۲ جبهه دفاع در مقابل دشمن بعثی و پس از آن ایجاد ثبات و امنیت منطقه نقش بزرگی را ایفا کردند و اکنون نیز سلاح بر دوش در این راستا در کنار نیروهای مسلح جان بر کف گام بر می‌دارند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران یادآور شد: این استان یکی از نمادهای وحدت عملی بین اقوام و ادیان مختلف است و در این سرزمین اقشار مختلف مردم در کنار همدیگر همواره با احترام و دست در دست هم در راستای توسعه استان و کشور زندگی می‌کنند.

یادآور می‌شود؛ در پایان این مراسم که با حضور گسترده اقشار مختلف مریوان برگزار شد از خانواده‌های شهدای ۳۰ تیر شهرستان مریوان در روستای درکی با اهدای لوح تقدیر شد، همچنین از تمبر یادبود اجلاسیه شهدای این شهرستان رونمایی شد.

انتهای پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.