خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دشمنان برای آشوب در کشورهای اسلامی، نسخه ای واحد دارند

به گزارش ادیان نیوز؛ دکتر«هانی مرتضی» تولیت حرم مطهر حضرت زینب(س) و هیات همراه با حجت الاسلام دکتر علیرضا ایمانی مقدم عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، در نشست مشترکی شرکت کردند.

در ابتدای این نشست،حجت الاسلام ایمانی مقدم مهم‌ترین ویژگی دانشگاه ادیان و مذاهب را در این دانست که دانش پژوهان این موسسه علمی برای آگاهی یافتن از ادیان و مذاهب ، مستقیما پای درس اساتیدی از همان دین یا مذهب نشسته و تلمّذ می کنند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد: به عنوان مثال دانشجویان این دانشگاه برای اطلاع یافتن از آئین مسیحیت و گرایش‌های عرفانی آن از استاد لویس صلیبا از جبیل لبنان و برای آگاهی از ادیان هند به ویژه آئین سیک از استادی از همان دیار بهره می جویند؛ برای فهم مذهب اباضیه ، استادی از سلطنت عمان میهمان دانشگاه می شود و برای دریافت فقه حنفیه ، استاد نذیر احمد سلامی از بلوچستان به قم سفر می کند.

وی تاکید کرد: این سخن در مورد پایان نامه‌های علمی کارشناسی ارشد و رساله‌های عمیق و تحلیلی دکتری و دیگر مقالات علمی پژوهشی و علمی تخصصی نیز صادق است.

ایمانی مقدم در ادامه به روابط عمیق میان جمهوری اسلامی و دولت و ملت مقاوم سوریه و نقش موثر رزمندگان و جانبازان و شهدای مدافع حرم از این دانشگاه اشاره کرده و تاکید نمود: ارتباط ایران و سوریه یک پیوند استراتژیک و ناگسستنی است، چرا که دشمنان مشترک ما همواره یک نسخه ی واحد برای هر دو کشور پیچیده اند.

وی افزود: در توطئه‌هایی که ده سال پیش، مزدوران اجنبی و برخی فریب خوردگان داخلی برای از هم گسیختن صفوف متحد ملت ایران، در نظر گرفته بودند، شعارهایی مانند:” نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران “، تدارک شده بود و در فتنه سال‌های اخیر در سوریه هم برخی وابستگان و همراهان غفلت زده آنان در حالیکه پرچم رژیم صهیونیستی را برافراشته بودند شعار می دادند ” لا حزب الله لا لبنان ، بدّنا نحرّر جولان “.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.