خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان: ملت ایران با اتحاد مشکلات را پشت سر می‌گذارند

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان روز جمعه (۱۴ دی ماه) در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان برنامه تهران گردی اظهار داشت: میهن خانواده بزرگ ماست در ما درون خانواده و میهن خود هستیم.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان روز جمعه (۱۴ دی ماه) در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان برنامه تهران گردی اظهار داشت: میهن خانواده بزرگ ماست در ما درون خانواده و میهن خود هستیم.

«آلیک» – خلیفه ارامنه تهران تأکید کرد: ملت ایران با وحدت در کنار یکدیگر بودند و همه مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی را پشت سر می گذارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیبوه سرکیسیان روز جمعه (۱۴ دی ماه) در دیدار رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان برنامه تهران گردی اظهار داشت: میهن خانواده بزرگ ماست در ما درون خانواده و میهن خود هستیم.

وی با بیان اینکه در حالی که دنیا امروز دچار شر شده است گفت: هر چقدر که یکدیگر را دریابیم و در کنار یکدیگر باشیم دشمن قادر نخواهد بود سنگرهای ما را بشکند.

سرکیسیان افزود: ما تلاش خودمان را خواهیم کرد تا با وحدت و در کنار یکدیگر بودن به کار ها قوام ببخشیم و از مشکلات جلوگیری کنیم.

خلیفه ارامنه تهران در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر دنیا دچار شر شده و ترامپ دیوانه برای کشور ما محدودیت‌هایی در حوزه اقتصادی ایجاد کرده است.

به گفته وی هر زمان که مردم ایران مورد هجوم بیگانگان قرار می گیرند، در کنار یکدیگر از کشور دفاع می کنند و این فضلیت بزرگی است.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خاطرنشان کرد: سال نو و تولد حضرت مسیح برای ما بهترین فرصت است که یکدیگر را ببینیم و به هم تبریک بگوییم.

وی افزود: این زمان فرصتی است که به ارزیابی عملکرد خود در سال گذشته بپردازیم که تا چه حد درست عمل کرده ایم.

سرکیسیان ادامه داد: بر این باورم که بنیانگذاران ادیان الهی باید مردم را با شادی و وجد به سوی خدا رهنمون باشند.

به گفته وی انسان خداپرست و با ایمان در راه میهن و خانواده خود گام بر می دارد.

وی بیان کرد: در این ایام که مقامات مختلف دولتی به دیدار ما آمدند اطمینان یافتم که مردان با ایمان و مسئولیت پذیر در این کشور هستند و در راه توسعه گام بر می دارند.

اسقف اعظم در ادامه با اشاره به سخنان یکی از حواریون دین مسیح گفت: بر اساس سخنان ایشان، آنکسی که در راه بهبود خانواده خود تلاش می کند نمود ایمان است.

وی عنوان کرد: وقتی ما به خانواده، وطن و شهر خدمت می کنیم در حقیقت ایمان خود را به خدا نشان می دهیم.

سرکیسیان همچنین در ادامه با اشاره به حضورش در همایش مسیحیان در کشور کره جنوبی تاکید کرد: در این همایش به عنوان یک ایرانی شرکت کردم.

 

* کلیسای آشوریان ثبت میراث شود

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی هم ثبت کلیسای حضرت یوسف را در فهرست آثار میراث فرهنگی خواستار شد.

وی با انتقاد از اینکه شهرداری برای کلیسا عوارض کسب تعیین می کند گفت: ما در شهرزیبا هم مدرسه ای ساخته ایم و برای آنجا نیز ۷۰ میلیون تومان عوارض آمده است.

بت کلیا گفت: احمد مسجد جامعی در زمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عهدنامه امام علی را که اصل آن گنجینه ای گرانبها برای ملت ایران است در نمایشگاه کتاب به نمایش گذاشت و یک شرکت هزار نسخه از آن را چاپ کرد.

وی افزود: عهدنامه امام علی (ع) منشور بین المللی است و در آن آورده شده که هیچکس نباید از نواختن ناقوس کلیسا جلوگیری کند.

در ادامه مسجد جامعی با اشاره به سابقه ۷۰ ساله کلیسای حضرت یوسف که بنای آن بابلی است گفت: این بنا ضرورت ثبت دارد و پیگیری می کنیم که ثبت شود.

وی اظهار داشت: نام گروهی از پیروان مسیحیت در قدیمی ترین سفرنامه هایی که در ایران انجام شده آمده است.

مسجد جامعی با اشاره به ساخت کلیساها و بناهای مذهبی سایر ادیان در کنار هم در ایران گفت: بسیاری از اماکن مذهبی ادیان مختلف که تاریخ ساخت آنها یکی است در تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: شواهد زیادی وجود دارد که ایران پناهگاهی برای ادیان مختلف بوده است.

مسجد جامعی افزود: برای قره کلیسا در تهران هزینه کردیم تا ثبت شود و از نقاط مختلف دنیا برای دیدن آن بیایند‌.

 

* اماکن مذهبی از پرداخت عوارض معاف هستند

مسجد جامعی با اشاره به درخواست کلیساها برای پرداخت نکردن عوارض تاکید کرد: این موضوع در قانون وجود دارد و براساس مصوبه شورای شهر، مبنی بر چگونگی بخشودگی عوارض اماکن دینی و مذهبی ، شورا همه اماکن مذهبی و دینی را از عوارض نوسازی معاف کرده است.

وی یادآور شد: این بناها از پرداخت عوارض ایمنی ساختمان هم معاف هستند.

 

* مسیحیان همراه ملت ایران بوده اند

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم در این دیدار گفت: هموطنان مسیحی و ارمنی در کشور همراه با همه مردم در سختی ها، ملت ایران را همراهی کردند.

وی با بیان اینکه کشور ایران از نظر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال دچار مشکل اساسی است گفت: امیدواریم هموطنان ارمنی به کشور بازگردند و سرمایه های خود را برای ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی به کار گیرند.

هاشمی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران برای رفع و پیگیری مشکلات هموطنان ارمنی حاضر به هرگونه همراهی خواهد بود.

وی تاکید کرد: هموطنان مسیحی در جنگ تحمیلی در کنار ما قرار گرفتند، شهید دادند و همواره سعی داشتند آرامش در کشور حاکم باشد و مشکلی پیش نیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به موضوع مطرح شده با عنوان عوارض مربوط به مدرسه و کلیساها اظهار داشت: این عوارض قابل بررسی است و شاید بشود در قوانین شهرداری و شورا شهر آن را حل کرد.

وی گفت: این موضوع در هیات رئیسه شورا مطرح و بررسی می شود.

هاشمی در ادامه با ذکر خاطره آشنایی با آیین مسیحیت مربوط به سن ۱۴ سالگی خود عنوان کرد و گفت: در زمانی که پدرم (آیت الله هاشمی رفسنجانی) علیه طاغوت مبارزه می کرد برای نخستین بار همراهشان به کلیسای نوتردام رفتم و نخستین بار با آیین مسیحیت در آنجا آشنا شدم.

 

* همبستگی ادیان فرصتی برای رفع موانع

زهرا نژاد بهرام عضو دیگر شورای شهر هم تاکید کرد: همبستگی میان ادیان فرصتی برای کاهش و رفع موانع است و اهالی دین مسیحیت باید آستین را بالا بزنند و از رهبران دین مسیحیت انتظار می رود که پیشگام این حرکت باشند.

وی خطاب به اسقف اعظم افزود: انتظار داریم که شما که صلح و دوستی ملت ایران را درک کرده اید، خشم دولت آمریکا علیه ملت ایران را آشکار کنید.

به گزارش ایرنا اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جریان برنامه تهران گردی همزمان با ایام سال نو میلادی از کلیساهای حضرت یوسف و حضرت مردم نیز دیدن کردند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.