خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعطای امتیاز به حافظان قرآن در ثبت نام مدارس اندونزی

 به گزارش ادیان نیوز به نقل از جاکارتا پست، امسال دبیرستان های دولتی در بکاسی، در استان جاوه غربی در اندونزی، ۲ درصد کل امتیاز تحصیلی را به حفظ آیات قرآن مجید اختصاص می دهند و دانش آموزان حافظ قرآن امتیاز «شایستگی برتر» دریافت می کنند.

عنایت الله سرپرست آژانس تحصیلی بکاسی روز گذشته در این باره گفت: دانش آموزان می توانند آزمون حفظ قرآن مجید را بگذرانند تا امتیازهای مذکور را دریافت کنند.  هر دانش آموزی که قادر به حفظ ۱۰ جزء نخست قرآن مجید باشد ۱۰۰ امتیاز کسب می کند.، در مقابل دانش آموزانی که حافظ کل قرآن مجید باشند ۳۰۰ امتیاز به آنان اختصاص می گیرد.

 وی ضمن بیان اینکه وزارت امور دینی اندونزی در برگزاری آزمون ها همکاری خواهد داشت: امتیازهای کسب شده به امتیاز کلی آزمون ورودی در مدارسی که در آن ها ثبت نام می کنند، اضافه خواهد شد.

گفتنی است بکاسی، شهری در استان جاوه غربی اندونزی که بیش از ۱ میلیون و ۶۰۰ نفر جمعیت دارد، دارای ۵۶ دبیرستان می باشد که در آن ها ۱۴ هزار و ۵۴۴ دانش آموز به تحصیل مشغول هستند. پیش ثبت نام مدارس هفته گذشته آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. در این میال ثبت نام آنلاین برای مدارس دولتی قرار است از ۱ جولای آغاز شود.

گفتنی است در مسابقات بین المللی قرآن کریم معمولا قاریان اندونزیایی جزء رتبه های برتر هستند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.