خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

یک بام و دوهوای فیسبوک در انتشار محتواهای نفرت‌زا و خشونت‌آفرین

به گزارش ادیان نیوز؛ ایستگاه رادیویی «ال بی سی» در لندن طی تحقیقاتی از وجود گروه های راست افراطی «مخفی» در فیس بوک پرده برداشت که از این شبکه اجتماعی برای ترویج خشونت و نفرت علیه مسلمانان سوءاستفاده می کنند.

این گروه ها نه تنها نژادپرست هستند بلکه به اشکال مختلف قوانین و شرایط خود فیس بوک را نیز زیر پا گذاشته و حتی منابع پلیس اعلام کرده اند که این گروه ها جرایم  جنایی نیز مرتکب می شوند.

طبق یافته های این شبکه، درحالی که اکثریت گروه ها در فیس بوک قابل جستجو و پیدا کردن هستند، این گروه ها از این قابلیت برخوردار نبود و گروه های «مخفی» نام داشته و قابل سرچ نیستند. تنها کسانی که به این گروه ها دعوت شوند می توانند به اطلاعات موجود درآن ها دسترسی داشته باشند.

محققان شبکه موفق شدند به دو گروه «مخفی» دسترسی پیدا کنند که به نوعی کندوی تجمع فعالیت راست های افراطی، نژادپرستان و اسلام هراسان بودند. یکی از این گروه ها ۲ هزار عضو داشته و از فیس بوک برای به اشتراک گذاشتن محتویات تندرو و خطرناکش استفاده می کند.

گفتنی است منابع ارشد پلیس و وکلای جنایی اعلام کرده اند که آنچه در این گروه ها به وقوع می پیوندد جرم محسوب شده و برخی از آن ها می تواند تا ۶ ماه زندان در پی داشته باشد.

یک سخنگوی فیس بوک در بیانیه ای اعلام داشته که این شبکه اجتماعی محتویات اهانت آمیز و نفرت محور را تحمل نکرده و گروه ها باید استانداردهای اجتماعی را رعایت کنند.

فیس بوک مدعی شد که در ۱۲ ماه گذشته این سایت برای تقویت فناوری خود به منظور شناسایی و حذف سخنان نفرت محور در فیس بوک سرمایه گذاری کرده است. این درحالی است که این شبکه اجتماعی با وجود اطلاع از وجود گروه مذکور اقدام به حذف و بلاک آن نکرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.