خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چالش‌های کلیسای کاتولیک با مسیحیانی که می‌گویند می‌خواهند مدرن باشند

به گزارش ادیان نیوز؛ حدود هزار نفر از اعضای خانواده های کاتولیک ایالت کانزاس با امضای درخواستی به تصمیم یک  مدرسه وابسته به کلیسای کاتولیک مبنی بر عدم ثبت نام کودکانی با والدین همجنس گرا اعتراض کرده اند و  خواهان تغییر این تصمیم شده اند.

این والدین می گویند تصمیم این مدرسه بر خلاف پیام مسیح است که همگان را به محبت و همدلی سفارش می کرد و از طرفی نقض حقوق دانش آموزانی است که به خاطر نوع رابطه والدینشان از تحصیل در مدارس دینی باز می مانند.

در این درخواست آمده است که هیچ یک از ازدواج ها مدرن با اصول ازدواج مقدسی که مد نظر کلیساست همخوانی ندارد، کودکان طلاق و یا کودکانی که حاصل ازدواج مجدد والدین کاتولیک هستند، شامل این قانون نشده اند، در صورتیکه این موارد نیز با اصول ازدواج مقدس کلیسا همخوانی ندارند امضا کنندگان همچنین گفته اند کلیسای کاتولیک فرزندان غیر کاتولیگ را نیز ثبت نام می کند که ممکن است حاصل ازدواج سفید باشند، ازدواجی که مطابق با قوانین کلیسا نیست.

در این بیاینه از مقامات کلیسا خواسته شده است به چالش های کاتولیک بودن در روزگار معاصر بیندیشند و راه حلی برای مسیحیانی که می خواهند در روزگار مدرن همچنان مسیحی باشند پیشنهاد دهند.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.