خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمانان در مقایسه با اونجلیست‌ها بیشتر اهل تعامل بین‌الادیانی هستند

به گزارش ادیان نیوز؛ بنیاد تفاهم نژادی-قومیتی (FFEU) با همکاری مرکز تحقیقات PSB پیمایش وسیعی را در آمریکا درباره ارتباط بین مسلمانان و مسیحیان اونجلیک انجام داده‌اند. نتایج این پیمایش نشان می‌دهد اونجلیک‌ها تمایلی به دانستن بیشتر درباره مسلمان‌ها و عقاید آنها ندارند.

در این پیمایش که با حضور ۱۰۰۰ شرکت کننده -۵۰۰ نفر مسلمان و ۵۰۰ نفر اونجلیست- انجام شد، ۵۰ درصد از مسلمانان اظهار کردند که با مسیحیان تعامل دارند و گمان می‌کنند رابطه داشتن با پیروان ادیان دیگر باعث شناخت و درک بهتر می‌شود، اما تنها ۲۲ درصد از اونجلیست‌ها اظهار کردند تمایل دارند با مسلمانان تعامل داشته باشند.

مسیحیان بیشتر بر تفاوت‌های بین دو دین تأکید می‌کردند و مسلمانان بر شباهت‌ها. خانواده، نماز روزانه  و میل به بهتر شدن جهان از اشتراکاتی بود که مسلمانان بین خود و مسیحیان اونجلیست بر می‌شمردند.

درصد بسیار کمی از اونجلیست‌ها از تعطیلات مذهبی مسلمانان آگاه بودند، اما مسلمانان اطلاعات بیشتری درباره مسیحیان و اعیاد مقدس آنها داستند.

۶۲ درصد از مسیحیان اونجلیست اظهار کردند که احساسات ضداسلامی دارند.

این تفاوت در مورد موضوعات ژئوپلیتیک مثل فرمان اجرایی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا نیز مشهود بود.

۶۱ درصد از اونجلیست‌ها با این حکم به دلیل حفظ امنیت کشور موافق بودند، در صورتی که ۷۰ درصد از مسلمانان محدودیت‌های مسافرتی را دشمنی علیه مسلمانان می‌دانستند.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.