خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

باستان شناسان: قدیمی ترین مسجد اروپا ممکن است در اسپانیا دفن باشد

حوزه/ باستان شناسان اسپانیایی اعلام کرده اند با استفاده از یک ابزار ژئومغناطیس، بدون حفاری موفق به یافتن بقایای دفن شده ساختمانی با ویژگی های مسجد در خارج از مادرید شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از Live Science، باستان شناسان اسپانیایی بخش هایی از یک عمارت و یک ساختمان را کشف کرده اند و بر این باور هستند که این مکان ممکن است قدیمی ترین مسجد اروپا باشد.

آنان از یک ابزار ژئومغناطیس مخصوص استفاده می کنند تا دیوارها و دیگر سازه های زیرزمینی را که در خاک دفن شده اند ردیابی کنند.

باستان شناسان بدون حفاری، با استفاده از یک ابزار ژئومغناطیس به وجود دیوارها و دیگر سازه هایی که هنوز در زیر رکوپولیس که هم اکنون منطقه روستایی خارج از مادرید می باشد، پی بردند. آن ها دریافتند که شهر ۱ هزار و ۴۰۰ ساله بسیار بزرگتر و وسیع تر از خرابه هایی است که با چشم می دیده می شوند.

نوئل لنسکی یک پروفسور تاریخ در دانشگاه یل در این باره گفت: به لطف ارزیابی های ژئومغناتیک، ما دریافته ایم که فضای محاصره شده توسط دیوارهای شهر به طور کامل توسعه یافته بوده و جمعیت آن بسیار زیاد بود بطوری که حتی فراتر از دیوارهای شهر ادامه داشته است.

میکائیل مک کورمیک همکار نویسنده که یک مورخ قرون وسطایی و باستان شناس دانشگاه هاروارد می باشد در این باره افزود: در هر فضایی که می توانستیم  تحقیقات مان را انجام دهیم دریافتیم که ساختمان ها، خیابان ها و مسیرهای عبور ساخته شده اند.

محققان یک ساختمان بزرگ با جهت یابی متفاوت از دیگر ساختمان ها به روی مکه یافته اند. طبقه همکف این سازه یافته شده شبیه مساجد در خاورمیانه ساخته شده است. مک کورمیک می گوید تنها حفاری می تواند تایید کننده وجود این مسجد باشد اما اگر درست فهمیده باشیم این مسجد ممکن است قدیمی ترین مسجد در اروپا باشد.

گفتنی است در سپتامبر ۲۰۱۸، یک مسجد ۱۰۰۰ ساله توسط باستان شناسان در امارات کشف شد.

لازم به ذکر است هم اکنون نزدیک به ۱٫۳ میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می کنند که بیش از ۳% جمعیت ۴۵ میلیونی این کشور را به خود اختصاص داده اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.