خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمادسازی پیشوایان بهائیت نشان بر چیست؟!

به گزارش ادیان نیوز؛ در بسیاری از گروه‌ها، انجمن‌ها، سازمان‌ها و حتی مکاتب و مذاهب، نمادهای زیادی وجود دارند و برای این نمادها که معمولاً توسط برخی از رؤسا، رهبران و پیروان آن‌ها طراحی شده، تفاسیر مختلفی بافته شده است.

اما واقعیت آن است که هیچکدام از ادیان توحیدی نمادی نداشته و هیچکدام از پیامبران الهی نیز نمادی را به عنوان نشان شریعت خود مطرح نساخته‌اند. از این‌رو نمادهایی مانند ماه و ستاره برای اسلام، که اکنون در برخی کشورهای اسلامی از آن استفاده می‌شود و نماد صلیب که مسیحیان از آن بهره می‌برند و مانند آن‌ها، اصالتی در آن ادیان ندارد و هیچکدام از اعتبار کافی برخوردار نیستند. چرا که هدف از ارسال پیامبران، ایجاد حس بندگی و نزدیکی به خداوند و نه نماد و حزب بازی بوده است.[۱]

آری؛ نماد تمام ادیان الهی چیزی جز ایمان و عمل صالح نمی‌باشد. این در حالیست که سران بهائیت به دنبال تشکیلاتی کردن فرقه‌ی خود، نمادهایی را طراحی کرده و برگزیده‌اند و با تفاسیر جذاب و تبلیغ این نمادها در قالب زیور آلات و اشیاء مختلف، سعی در ایجاد جاذبه‌های ظاهری برای مخاطبان خود دارند.

پی‌نوشت:
[۱]. همچنان که خدای تعالی در قرآن کریم فرموده است: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ هَادُوا وَالنَّصَارَىٰ وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِنْدَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ [بقره/۶۲]؛ هر یک از مسلمانان و یهود و نصاری و صابئان (پیروان حضرت یحیی) که از روی حقیقت به خدا و روز قیامت ایمان آورد و نیکوکاری پیشه کند، البته آنها از خدا پاداش نیک یابند و هیچ گاه بیمناک و اندوهگین نخواهند بود».

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.