خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گفت‌وگوی ادیان مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه است

به گزارش ادیان نیوز، اعضای هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با آیت‌الله اعرافی دیدار و در موضوعات مختلف با وی گفتگو کردند.

در این دیدار آیت‌الله اعرافی بیان داشت: مجمع عمومی متشکل از اساتید سابقه‌دار حوزه علمیه قم دارای فکر و طرح می‌باشد و این ظرفیت بزرگی است که قدر آن را باید بدانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: نگاه من به مجمع عمومی جامعه مدرسین، نگاه استعانت و یاری است که باید راه‌های ارتباط بیشتر و بهتر باشد و در همین رابطه نیازمند کمک مجمع عمومی جامعه مدرسین در ارائه طرح‌های لازم در جهت ارتقاء حوزه‌های علمیه و دستیابی حوزه‌ها به جایگاه منیع و فاخر خود، شود.

او جایگاه شورای عالی حوزه‌های علمیه را بسیار منیع دانست که مورد تائید مراجع عظام تقلید می‌باشد که اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه هم نسبت به ارتقاء حوزه‌های علمیه دغدغه‌ها و طرح‌های خوبی داشته و دارند و با همکاری مجمع عمومی جامعه مدرسین می‌توان بهترین روش و راهکار را به دست آورد.

آیت اعرافی در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت طلاب و فضلا امری است که نباید در جهت اهداف حوزه‌ها و نظام اسلامی نادیده گرفته شود و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در راستای همین اهداف فعالیت کنند.

او مجد و عظمت حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین مسئله در فعالیت‌های تمام مدیران دانست و بیان کرد: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ معمار علم بوده‌اند و این مأموریت همچنان باید ادامه پیدا کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی مطالعات راهبردی در حوزه‌ها را یک امر ضروری دانست که باید از ابتدای تأسیس مدیریت حوزه‌های علمیه به‌عنوان یک امر حیاتی به آن توجه می‌شد، البته برای احیای مجد حوزه‌ها باید زحمت کشید تا در تراز جهان امروز و فراتر از آن حرکت کنیم و این کار شدنی است؛ ما در جامعهالمصطفی بااینکه تمام طرح‌های ما محقق نشد ولی بازهم به مرحله مطلوبی رسید و این را تجربه کردیم.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به‌ضرورت کار جمعی در حوزه گفت: باهم فکری و هم‌اندیشی خیلی از کارهای بزرگ را می‌توان انجام داد که البته گاهی احساس می‌شود در حوزه کار جمعی انجام دادن مقداری سخت است ولی باید به این‌سو حرکت کنیم.

او یکی از مهم‌ترین رسالت حوزه‌های علمیه را مسئله گفتگوی ادیان بیان کرد و ابراز داشت: در این رابطه باید با برنامه باشیم، اطلاعاتمان بروز باشد و قوی عمل کنیم.

مدیر حوزه های علمیه در پایان هیئت‌ رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین را به‌عنوان اتاق فکر و مشاور عالی مدیر حوزه‌ها دانست و گفت: هر طرحی که در مجمع عمومی جامعه مدرسین تصویب می‌کنید به من ارسال کنید.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بابیان اینکه مجمع عمومی جامعه مدرسین از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است افزود: بالغ بر پانصد نفر از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم عضو این مجمع می‌باشند که یازده کمیته تخصصی از همان ابتدا تأسیس و در موارد و موضوعات مختلف حوزه‌های علمیه، همفکری و ارائه طرح می‌کنند.

او به تشکیل ده کمیته در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد که به‌زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در تحریم‌های گسترده علیه کشور و رهبری معظم انقلاب را نشانه استیصال و سردرگمی حکام آمریکا دانستند که معادلات و نقشه آن‌ها به‌واسطه تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب هرروز به بن‌بست می‌رسد و این نشانگر آن است که آمریکا امروز عصبانی تراز همیشه می‌باشد.

در این دیدار اعضای هیئت‌رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین دیدگاه‌های خود را در موضوعات حوزوی،ملی و بین‌المللی بیان و آمادگی خود را جهت کمک به مدیران و مسئولین حوزه‌های علمیه اعلام داشتند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.