خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تظاهرات هزاران یهودی آفریقایی‌تبار در تل‌آویو با شعار «آزادی فلسطین»

به گزارش ادیان نیوز، تظاهر‌کنندگان در حالی که یکی از خیابان‌ها را مسدود کرده بودند به زبان‌های عربی، عبری و انگلیسی، فریاد «الله اکبر» و «فلسطین را آزاد کنید» سر می‌دادند.

یهودیان اتیوپیایی (فلاشا) ساکن سرزمین های اشغالی در ادامه تظاهرات خود علیه خشونت پلیس رژیم صهیونیستی، شعار در حمایت از فلسطین سردادند. از یکشنبه هفته گذشته هزاران نفر از یهودیان فلاشا در اعتراض به کشته شدن یک جوان اتیوپیایی به دست پلیس رژیم صهیونیستی، در شهرهای «تل آویو»، «حیفا»، «اشدود» و «اشکلون» تظاهرات اعتراضی برگزار کرده اند.

خبر دیگر اینکه شصت‌وپنجمین تظاهرات “بازگشت” در مرزهای شرقی غزه با حضور هزاران فلسطینی و با شعار “با وحدت خود توطئه‌ها را به شکست می‌کشانیم” برگزار شد که اشغالگران صهیونیست با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور اقدام به سرکوب تظاهرکنندگان کردند که طی آن ۴۰نفر زخمی شدند.

در خبری دیگر یک روزنامه صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم در اقدامی سازماندهی شده تلاش می‌کند اسناد جنایات مربوط به سال اشغال فلسطین و پس از آن را نابود کند. روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعلام کرد که بخش بایگانی سرّی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به محو اسناد مربوط به جنایات انجام شده علیه فلسطینی‌ها در سال ۱۹۴۸ (سال اشغال فلسطین) و پس از آن ادامه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اسناد یاد شده مربوط به کشتارهای جمعی، هتک حرمت زنان، تخریب روستاهای فلسطینی و نابودی آنهاست که دستورات این جنایات توسط مقامات عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی بویژه «دیوید بن گوریون» اولین نخست‌وزیر این رژیم صادر شده بود.

در همین راستا «تمار نوویک» مورخ صهیونیست اعلام کرد در حال بررسی یک سند آن زمان است اما هیچ اسمی از عوامل پشت پرده آن در سند نیست و بخشی از برگه‌های آن کنده شده و موضوع را مبهم کرده است.

وی گفت که در این سند آمده بود: «۲۵ مرد فلسطینی را آوردند و در حالی که آنها را با بند به یکدیگر بسته بودند در حفره‌ای انداختند و به سمت آنها تیراندازی کردند؛ همچنین سه مورد هتک حرمت دیده شد که یکی از آنها دختری ۱۴ ساله بود و به سمت او تیراندازی کردند.

از طرف دیگر انگشت‌های یکی از قربانیان را با چاقو بریدند تا انگشتر او را بردارند». در ادامه این گزارش آمده، از آغاز دهه گذشته تیم‌های وزارت جنگ در آرشیوهای سراسر فلسطین اشغالی اسناد تاریخی را جدا کردند و تیم‌های مذکور اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای و روابط خارجی رژیم اسرائیل را به مکان‌های ویژه انتقال دادند؛ اما موضوع در این حد متوقف نشد و برای مخفی کردن ادله مربوط به «یوم‌ النکبه» (فاجعه اشغال فلسطین)، در اقدامی سازماندهی شده این اسناد به مکان‌هایی خاص منتقل شد.‌

در رویدادی دیگر منابع صهیونیستی از افتتاح دفتر سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس(موساد) در سلطان‌نشین عمان خبر دادند.روزنامه یدیوت آهارانوت گزارش داد که سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را در سلطان نشین عمان افتتاح کرده است.

این رسانه به نقل از مقامات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نوشت که این افراد از یوسی کوهن رئیس موساد خشمگین هستند چون روند برتری جویی بر ماموریت‌های وزارت خارجه اسرائیل را با حمایت بنیامین نتانیاهو به پیش می‌برد به ویژه آنکه دوران حکومت وی، شاهد تنش در جایگاه وزارت خارجه بوده است.

مسئولان وزارت خارجه اسرائیل گفته‌اند از شنیدن خبر افتتاح دفتر نمایندگی موساد در عمان از سوی کوهن شوکه شده‌ اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.