خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ماجرای حذف شهریه دانشجویان چینی به شرط شیعه شدن چیست؟

به گزارش ادیان نیوز – ردنا، روح الله بیات، معاون امور بین الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)  در پاسخ به این سوال که اگر دانشجویان خارجی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شیعه شوند از پرداخت شهریه معاف می‌شوند یا خیر اظهار کرد: معاف شدن دانشجویان چینی از پرداخت شهریه به شرط شیعه شدن کاملا کذب است.

وی در ادامه گفت: علت این هجمه‌ها این است که دانشگاه بین الملل هاب دانشجویان چینی در ایران هستیم و این امر نشات گرفته از دانشگاه‌های رقیب دانشگاه بین الملل است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که ادیان مختلف در دانشگاه بین المللی امام خمینی در انجام مسائل دینی خود آزاد هستند یا خیر؟ بیان کرد: همه ادیان در انجام مسائل دینی خود آزاد هستند به عنوان مثال اهل تسنن در طول ماه مبارک تمام فرایض خود را انجام می‌دهند و نماز جمعه‌های خود را برگزار می‌کنند و هیج محدودیتی در انجام فرائض آن‌ها وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: با کاهش ورودی دانشجو مواجه هستیم که این امر یک مسئله طبیعی است و متاثر از عوامل متعددی مثل شرایط اقتصادی و رقابت دانشگاه‌ها با یکدیگر است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.