خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم: اسلام را به شیوه جدال احسن و از راه گفت‌وگو به دنیا معرفی کنید

به گزارش ادیان نیوز؛ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم ،در دیدار  جمعی از استادان دانشگاه ادیان و مذاهب، با اشاره به اهمیت رسالت و مأموریت دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دین اسلام و مذهب تشیع را به دلیل این‌که فطری و نورانی است، قادر به پیش رفتن در دنیای امروز است، مشروط به آن‌که به‌درستی، فهم و تبلیغ شود.

رهبر انقلابیون بحرین با بیان اینکه باید اسلام را بی‌کم‌وکاست و به شیوه جدال احسن و از راه گفت‌وگو به دنیا معرفی کنید، افزود: برای پایه‌گذاری حکومت و تمدن اصیل، نیازمند این نوع مطالعات و ارتباطات هستیم. کار شما زیربنایی است و بقیه کارها در قیاس با کار شما روبنایی هستند. بر پایه اخوت اسلامی، متون و دروس خود را به هم‌کیشان خودتان در دیگر کشورها به‌ویژه در خلیجی که اسلامی است، برسانید تا کارهایتان محدود و محصور در دیوارهای دانشگاهتان باقی نماند.

وی بیان داشت:ایران هم‌اینک ام‌القرای اسلام اصیل است. اگر ایران بتواند در بحث و عمل، اسلام واقعی را در برابر این‌همه نسخه‌های جعلی معرفی کند،  به مهم‌ترین دستاورد حکومت دینی دست یافته است.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم با اشاره به اوضاع تلخ سیاسی و امنیتیِ بحرین، بیشترین نگرانی را معطوف به ترویج بی‌دینی و حتی الحاد آشکار و نهان در دانشگاه‌ها و دیگر محیط‌های علمی و فرهنگی دانست. بسته شدن چندین نهاد علمی و مذهبیِ بحرین، ازجمله جمعیه التوعیه، جمعیه العمل الاسلامی، مجلس العلماء و حتی جمعیه الرساله که به طیف شیرازی‌ها وابسته‌اند، راه را برای ترویج بی‌دینی در بحرین و به‌طور گسترده‌تر در همه کشورهای خلیج باز کرده است.

وی در پایان گفت: امروزه تحت عنوان انرژی‌زایی، آیین‌های شرقی مثل بودا را رواج می‌دهند. جمعیه التجدید هم در پی بسط فرهنگ غربی در قالب نوگرایی است. در منطقه ما، زمانی وهابیت را تعلیم و ترویج می‌کردند و اینک به‌جای آن، لیبرالیسم را دارند جایگزین و تبلیغ می‌کنند. ما باید بیرق اسلام را بلند کنیم. اگر در نظر و اجرا، اسلام واقعی را دنبال کنیم، حتماً پیروزی از آنِ ما خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی جعفرطیاری قائم‌مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تجلیل از زحمات این عالم انقلابی و مبارز، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت.

گفتنی است: در این جلسه که در یک فضای صمیمی برگزار شد، حجج‌اسلام حمیدرضا شریعتمداری، محمد انصاری‌پور، سید محمدرضا نواب، محمدحسن محمدی مظفر به نمایندگی از دیگر حاضران، دیدگاه‌های خود را درباره جهان اسلام، وضعیت منطقه و جهان تشیع مطرح کردند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.