خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

متدیّنان در آمریکا بیش از هر کشور دیگری آزار و اذیت می‎شوند

به گزارش ادیان نیوز، دین‌آنلاین بر اساس گزارش پیو چنین نوشت: در سال ۲۰۱۷، ۵۲ دولت (از جمله روسیه و چین) محدودیت‌های دینی بسیاری بر مردم اعمال می‌کردند، حال آنکه در سال ۲۰۰۷ تنها در ۴۰ کشور سطح محدودیت‌ها بالا بود. علاوه بر این، در سال ۲۰۰۷ تنها ۳۹ کشور با مشکل خصومت‌های اجتماعی با پایه دینی مواجه بودند، اما تا سال ۲۰۱۷ این تعداد به ۵۶ کشور افزایش پیدا کرده است.

بنابر گزارش پیو، آزار و اذیت‌هایی که دولت‌ها نسبت به گروه‌های مذهبی روا می‌دارند، در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی پررنگ‌تر از هر جای دیگر است. در این میان دو گروهِ مسلمانان اویغور که در چین به اردوگاه‌های بازآموزی اعزام می‌شوند و مسلمانان روهینگیا در میانمار بیش از هر گروه دیگری آماج ظلم و تعدّی قرار دارند.

موضوع دیگری که در گزارش به آن پرداخته شده آزار و اذیت‌های دینی از جانب افراد و گروه‌های اجتماعی است. در سال ۲۰۱۷ ایالات متحده امریکا از این نظر بدترین کشور بود. این رتبه‌بندی تا حدّی به خاطر تجمّع گروه «یونایت د رایت» در شارلوتزویل ویرجینیا بود که در آن معترضان برترپندار سفیدپوست با در دست داشتن پرچم‌هایی منقّش به صلیب شکسته و سر دادن شعارهای ضدّیهودی به تظاهرات پرداختند.

بنابر گزارش پیو، بیشترین شدّت‌گیریِ خصومت‌های دینی فردی را در اروپا شاهد هستیم. از قربانیان این نوع خشونت‌ها می‌توان به «شاهدان یهوه» در اکراین، یک حاخام و یک زن مسلمان در بلژیک اشاره کرد. در آلمان نیز به هزاران پناهنده گفته شد که اگر مسیحی نشوند، تبعید خواهند شد.

حال قرار است نشست سه روزه‌ای در واشنگتن به میزبانی وزارت امور خارجه آمریکا با موضوع تبعیض‌ها و آزار و اذیت‌های دینی برگزار شود و صدها تن از مقامات دولتی، رهبران دینی و شرکت‌کنندگانی از سراسر جهان در آن حضور به هم رسانند.

به گفته سم براون‌بک، سفیر سیّار دولت آمریکا در حوزه آزادی مذهبی در سطح بین‌الملل، پیروان همه ادیان در معرض آزار و اذیت قرار دارند، چراکه همه ادیان در جایی در اکثریت و در جای دیگر در اقلیت قرار دارند. لذا همه ادیان باید با هم متّحد شوند و در مقام دفاع از یکدیگر قرار بگیرند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.