خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تخصیص اتوبوس های رایگان برای انتقال نمازگزاران در اسپانیا

مقامات محلی شهر سئوتا اسپانیا اتوبوس های رایگانی را برای انتقال نمازگزاران به نمازخانه مارگاریتا تخصیص دادند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از الیوم ۲۴، منابع رسانه ای اسپانیا گزارش دادند که مقامات  شهر سئوتا در اسپانیا اتوبوس هایی را برای حمل و نقل رایگان صدها نمازگزار به نمازخانه «مارگاریتا» برای ادای شعایر دینی به مناسبت عید قربان اختصاص دادند.

این منابع اعلام کردند: صدها نمازگزار پیش از آغاز عملیات قربانی کردن برای عید، با اتوبوس های رایگان برای ادای نماز عید به این نمازخانه رفتند.

این طرح بشردوستانه مورد استقبال بسیاری از مسلمانان اسپانیا قرار گرفته است که بازتاب ارزش های همزیستی و مدارا بین ادیان در این منطقه خودمختار است.

گفتنی است، اسپانیا ۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد که براساس آمار رسمی، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این جمعیت را مسلمانان تشکیل می دهند. اسپانیا پس از انگلیس، فرانسه و آلمان چهارمین کشور از نظر تعداد مسلمانان در اتحادیه اروپا به شمار می آید. بنابر گزارش اتحادیه جوامع اسلامی اسپانیا، ۶۰ درصد از جمعیت مسلمانان این کشور را مهاجران و ۴۰ درصد را اسپانیایی تشکیل می دهند. در این کشور ۲۰۰ تا ۴۰۰ انجمن و مرکز اسلامی و مکان عبادی وجود دارد. شهر خودمختار سئوتا متعلق به اسپانیا در ساحل شمالی قاره آفریقا قرار دارد و بخشی از استان کادیس اسپانیاست، این شهر تنها با کشور مراکش مرز خاکی دارد.

منبع: شبستان/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.