خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

در هیچ کشوری نباید اقلیت‌ها زیر فشار قرار گیرند / خشونت و درگیری به اختلافات دامن می زند

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه مردم کشمیر هیچ وقت نباید احساس کنند که مردمی عاریه ای هستند، گفت: درگیری با دولت مرکزی و خشونت مشکلی را حل نمی کند بلکه بر مشکلات و اختلافات دامن می زند لذا معتقدم دولت هند باید شکاف ها و مشکلاتی که به وجود آورده را برطرف کند و مردم و دولت رویکرد گفت وگو را در پیش بگیرند.

در هیچ کشوری نباید اقلیت ها زیر فشار قرار گیرند

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در گفت وگو با شفقنا‍ درباره کشتار مسلمانان کمشیر اظهار کرد: هیچ کشوری نباید با اقلیت ها این چنین رفتار کند. کشور هند کشوری متنوعی است و باید رفتار خود با اقلیت های کشورش را تغییر دهد و به هیچ وجه نباید این اقلیت ها را زیر فشار قرار دهد چون این اقلیت ها نباید به کشورشان و محل ولداتشان حساسیت پیدا کنند و احساس نمایند که ای کاش ما هم از این کشور جدا شده بودیم.

دولت هند باید شکاف و مشکل موجود را التیام دهد   

او افزود: مردم کشمیر هیچ وقت نباید احساس کنند که مردمی عاریه ای هستند و مردمی هستند که جایشان در این کشور نیست و احساس تعلق به این کشور ندارند. دولت هند باید این شکاف و مشکل را التیام دهد و به این اختلافات و شکاف ها دامن نزند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درباره اتخاذ مناسب رویکرد مسلمانان کشمیر در شرایط فعلی گفت: من طرفدار درگیری با دولت مرکزی و خشونت نیستم لذا معتقدم مردم کمشیر باید رویکرد وحدت و گفت وگو با دولت مرکزی را در پیش بگیرند.

مردم کشمیر مشکل خود را با گفت وگو با دولت مرکزی برطرف کنند

نواب ادامه داد: مسلمانان کشمیر نباید تحت تأثیر دولت های خارجی مانند پاکستان و عربستان و دیگر کشورها قرار گیرند بلکه باید تلاش کنند مشکل خود را با گفت وگو با دولت مرکزی حل کنند که البته لازم اتخاذ چنین رویکردی از سوی مردم کشمیر این است که دولت هند چنان رفتاری داشته باشد که مردم خود را شهروند هند بدانند.

دولت های اسلامی باید با گفت وگو با دولت هند مشکل مردم کشمیر را حل کنند

او درباره وظایف کشورها و دولت های اسلامی در برابر حوادث اخیر کشمیر گفت: دولت های اسلامی باید با گفت وگو با دولت هند مشکل مردم مسلمانان کشمیر را حل کنند البته به طوری که دولت هند احساس نکند که دولت های اسلامی قصد مداخله در اوضاع داخلی هند را دارند.

حق خودمختاری به منطقه کشمیر بازگردد

نواب در مورد وظیفه سازمان ملل نیز تصریح کرد: غیر متعهدها و متعهدها که دولت هند با آنها همکاری نزدیکی دارد و همه سازمان های بین المللی باید تلاش کنند که حق خودمختاری به منطقه کشمیر بازگردد.

انتهای پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.