خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حضور صهیونیست‌ها در خلیج فارس را تحمل نمی‌کنیم

به گزارش ادیان نیوز (ردما)؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شامگاه دیروز چهارشنبه ضمن بازدید از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت “روز مقاومت” ترتیب داده شده بود حضور یافت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین «مجتبی ذوالنوری» در ابتدای این نشست خبری با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه ملت‌های مسلمان و تحمیل جنگ هشت‌ساله به دو کشور ایران و عراق، خاطرنشان ساخت: دشمن بعد از اینکه در جنگ مستقیم راه به جایی نبرد، به سراغ جنگ نیابتی رفت و گروه‌های تروریستی مثل داعش را ایجاد کرد.
وی افزود: اگر مقاومت شکل نمی‌گرفت و رزمندگان مجاهد در برابر جنگجویان نیابتی ایستادگی نمی‌کردند، تکفیری‌ها اثری از هویت حقیقی اسلام باقی نمی‌گذاشتند و خلیفه‌گری منحط را بر منطقه حاکم می‌کردند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه مقاومت اسلامی نُجَباء را رویش پُرثَمر جبهه مقاومت توصیف کرد و گفت: نُجَباء یک جنبش سلیس، خالص، اصیل، ریشه‌دار و پای‌بند به مبانی و ارزش‌های دینی و شیعی است که در چارچوب مرجعیت فعالیت دارد و در عراق و سوریه مقابل گروه‌های تکفیری ایستاد و با تقدیم شهدا از کیان اسلام دفاع کرد.
ذوالنوری با تقدیر از نقش رزمندگان مقاومت به‌ویژه در عراق و سوریه، اظهار داشت: اگر نیروهای مردمی در سوریه و الحشد الشعبی در عراق، دوشادوش ارتش‌های این دو کشور نمی‌جنگیدند، این ارتش‌ها به‌تنهایی نمی‌توانستند داعش را شکست بدهند.
وی “دشمن‌شناسی و بیداری اسلامی”، “اتحاد و انسجام” و “گسترش و تقویت فرهنگ مقاومت” را سه نیاز حتمی جهان اسلام در مقطع کنونی دانست و با اشاره به آشکار شدن نشانه‌های تزلزل ائتلاف غربی ـ عربی در یمن، نسبت به تداوم پیروزی‌های محور مقاومت ابراز اطمینان کرد.
نماینده مجلس شورای اسلامی، سفر اخیر مهندس «نصر الشِمَّری» سخنگوی نُجَباء به ایران را حرکتی معنادار توصیف کرد و گفت: این سفر در راستای به رخ کشیدن جبهه مقاومت به‌عنوان یک تشکیلات اثرگذار بود که البته خوشایند نظام سلطه نیست. دشمنان می‌خواهند مقاومت را بی یار و یاور جلوه دهند، در حالی که ملت، دولت و مجلس ایران پشتیبان مقاومت هستند و جمهوری اسلامی از هیچ کمکی برای تقویت و استحکام مقاومت دریغ ندارد.
حجت‌الاسلام ذوالنوری در بخش دیگری از این کنفرانس خبری، تلاش امریکا برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج‌فارس را پیمودن یک مسیر انحرافی خواند و هشدار داد: اگر مگس‌های مزاحم، امنیت جمهوری اسلامی یا مسیر انتقال محموله‌های نفتی کشورمان را تهدید کنند، دوام نخواهند آورد. منطقه اگر برای ایران امن نباشد، برای هیچ‌کس امن نخواهد بود.
وی یادآور شد: بخشی از آبراه بین‌المللی تنگه هرمز در آب‌های اختصاصی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و هر شناوری وارد این منطقه شود باید به قوانین ما گردن بگذارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص زمزمه‌های پیوستن رژیم صهیونیستی به ائتلاف دریایی امریکا در خلیج‌فارس، تصریح کرد: اگر رژیم صهیونیستی در منطقه قدم بگذارد، پایش قلم خواهد شد و این حضور را تحمل نخواهیم کرد.
ذوالنوری در پاسخ به سؤالی راجع به سرنوشت نفتکش ایرانی “گریس۱” اظهار داشت: ما غیرقانونی بودن رفتار انگلیسی‌ها را در مجامع بین‌المللی تشریح کردیم. آن‌ها نفتکش ما را نه در آب‌های جبل‌الطارق، بلکه در آب‌های متعلق به اسپانیا توقیف کردند؛ ضمن اینکه مقصد کشتی سوریه نبوده و علاوه بر آن، تحریم‌های اروپا علیه سوریه ربطی به ایران ندارد. مذاکراتی با انگلیسی‌ها صورت گرفته و نفتکش ایرانی طی روزهای آتی آزاد می‌شود.
وی درباره حملات گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی به مواضع مقاومت در برخی کشورهای منطقه نیز خاطرنشان نمود: حیات این رژیم نامشروع و جعلی در گرو بی‌ثبات‌سازی، ایجاد سروصدا و تحریک دیگران به عکس‌العمل است تا بتواند مظلوم‌نمایی کرده و حمایت بیشتری از لابی جهانی صهیونیسم دریافت کند. اما ایران و نیروهای مقاومت سنجیده عمل می‌کنند و در زمانی که خودشان انتخاب کنند، به اقدامات این رژیم پاسخ مناسب می‌دهند. اینگونه نیست که اقداماتشان بدون جواب بماند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، تعدیل برخی مواضع رژیم سعودی و امارات در قبال ایران را ناشی از قطع امید آنان از امریکا دانست و اضافه کرد: آن‌ها وقتی سرنگونی پیشرفته‌ترین پهپاد نظامی و عجز امریکا از پاسخگویی به ایران را دیدند، به برداشت دیگری رسیدند و فهمیدند که تکیه به امریکا اشتباه است؛ به‌ویژه امارات که پیوندهای تاریخی، فرهنگی و دینی با کشورمان دارد.
ذوالنوری ادامه داد: طبعا ایران که می‌تواند امریکا را تنبیه کند، تکیه‌گاه خوبی برای همسایگانش خواهد بود. نزدیکی برای طرفین، منفعت متقابل دارد و اگر منطقه ناامن شود، سرمایه‌ها از کشورهایی مثل امارات فرار خواهد کرد.
وی در پایان این نشست خبری متذکر شد: شاهد علائم خوبی از هستیم؛ عربستان هم رفتار خوبی با حجاج ایرانی داشته که بیانگر تغییر رویکرد این کشور در روابط با ایران می‌باشد و اطلاعات ما نشان‌دهنده بهبود وضعیت در آینده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.