خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ادعای برادر شهید رکن آبادی پیگیری قضایی می‌شود

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، علی‌رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: این سازمان ادعای یکی از خانواده‌های شهدای منا را که همزمان با ایام تشریق مطرح شد و موج منفی ایجاد کرد، از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همچنین از عملکرد واحد‌های مختلف اجرایی در ایام تشریق گزارش مشروحی ارائه و اظهار کرد: تا زمانی که حجاج کشورمان در عربستان حضور دارند، کار‌ها با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت و ما به عنوان خادمان ضیوف الرحمان تلاش داریم خدماتی در شأن و عزت زائران ارائه دهیم.
او با اشاره به کمبود فضا و سرویس‌های بهداشتی در منا، از ارائه طرح دو طبقه کردن چادر‌ها و سرویس‌های بهداشتی در منا با سازه‌های سبک به وزارت حج و عمره عربستان و موسسه مطوفین ایران خبر داد و گفت: تحمل شرایط منا برای حجاج کشورمان بسیار سخت است، ما آمادگی داریم در این زمینه با طرف سعودی همکاری کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج با بیان اینکه ایام تشریق و اعمال حج تمتع، موفق و با آرامش برگزار شد، افزود: زائران «مدینه بعد» در حال آماده شدن برای تشرف به مدینه النبی هستند و نخستین کاروان‌ها برای بازگشت به ایران نیز از روز شنبه آینده (۲۶ مردادماه) عربستان را ترک خواهند کرد.
آیت‌الله حسینی بوشهری جانشین سرپرست حجاج ایرانی موفقیت در عملیات و خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در یک کشور دیگر را نتیجه تلاش مجاهدانه دست اندرکاران حوزه حج، برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از تجربیات سال‌های گذشته دانست و بیان کرد: حج امسال در فضای معنوی و روحانی تاکنون انجام شده که مایه افتخار برای همه ما است.
در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری درباره فعالیت‌های فرهنگی، محمدتقی حلی‌ساز رئیس مرکز پزشکی حج وزیارت ـ درباره خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده در ایام تشریق، حسین اسماعیلی مدیر دفتر نظارت و بازرسی بعثه درباره نحوه استفاده از ظرفیت‌ها وهمچنین آسیب‌ها و اشکالات حج ۹۸ گزارش دادند.
حجت‌الاسلام و المسلمین سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم آسیب‌شناسی و شناسایی اشکالات در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: برای رفع این موارد باید راهکار‌های مناسب ارائه شود.
او از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که موضوع کمبود فضا و تأمین سرویس‌های بهداشتی بیشتر در منا را به صورت جدی پیگیری کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.